Ce s-a întâmplat cu vasul fantomă SS Ourang Medan a rămas un mister până în ziua de azi.
La începutul anului 1948, în publicaţia indoneziană “De locomotief: Samarangsh handels-en advertie-blad” apăreau trei articole (pe 3 şi 28 februarie şi 13 martie) în care era menţionat faptul că vasul SS Ourang Medan se scufundase în apropierea insulelor Marshall.
Atunci, navele aflate în apropiere ar fi primit acelaşi semnal SOS: “Toţi ofiţerii, inclusiv căpitanul, sunt morţi. Este posibil ca întreg echipajul să fi murit…Eu sunt pe moarte”.
Această comunicare a fost urmată de o explozie de cod Morse indescifrabil, apoi un mesaj final sumbru: “Mor!”.
Această proclamaţie criptică a fost urmată de o linişte mormântală.[Ripleys.com]
Ajutor pentru vasul fantomă SS Ourang Medan
Un vas comercial american numit Silver Star era aprope de presupusul loc al lui Ourang Medan.
Luând act de urgenţa mesajului SOS, căpitanul şi echipajul Silver Star nu au pierdut niciun moment şi au schimbat cursul într-un efort de a ajuta nava aflată în dificultate.
În câteva ore, Silver Star a văzut Ourang Medan în apele agitate ale strâmtorii Malacca.
Când nava comercială s-a apropiat de Ourang Medan, echipajul a observat că nu era niciun semn de viaţă pe punte.
Căpitanul a decis să trimită o echipă pentru a face investigaţii.
De îndată ce au urcat la bordul acesteia, oamenii şi-au dat seama rapid că apelurile de ajutor nu au fost o exagerare.
Scene de groază
Echipa de salvare a găsit o scenă de coşmar la bordul navei olandeze.
Puntea navei era presărată cu cadavrele echipajului olandez: ochii lor larg deschişi, feţele lor afişau agonia şi groaza trăită înainte să moară. Chiar şi câinele de pe navă murise având o grimasă îngrozitoare.
Echipa de salvare a găsit trupul căpitanului pe punte, în timp ce cadavrele ofiţerilor săi zăceau prin timonerie şi în camera hărţilor.
Ofiţerul de comunicare era încă la postul său, dar mort ca şi restul echipajului, cu degetele încă pe telegraf.
Toate cadavrele, conform rapoartelor, aveau aceleaşi expresii îngrozite, cu ochii larg deschişi ca echipajul de pe punte.
Sub punte, membrii echipei de salvare au găsit cadavre în camera cazanelor.
Salvatorii au fost cu atât mai surprinşi cu cât păşind în camera cu cazane, au simţit că li se face frig, deşi temperatura din încăpere era de circa 43 de grade Celsius.
În timp ce echipa a observat dovezi clare că echipajul de la bordul lui Ourang Medan a suferit foarte mult în momentul morţii, nu au reuşit să observe niciun semn vizibil de leziuni pe cadavre.
Nici nava nu avea niciun fel de deteriorare.
Dispariţia navei
Căpitanul lui Silver Star a decis să lege nava de Ourang Medan şi să o remorcheze înapoi în port.
De îndată ce echipajul a ataşat linia de remorcare cu nava olandeză a observat valurile de fum dens care ieşeau din punţile inferioare. Mai exact din cala numărul 4.
Echipa de salvare de-abia a avut timp să se întoarcă înapoi pe Silver Star şi să taie linia de remorcare înainte ca Ourang Medan să explodeze.
Explozia a avut un suflu extraordinar, ridicând nava în aer înainte de a se scufunda rapid.
Ce s-a întâmplat cu vasul fantomă Ourang Medan?
În timp ce zvonurile despre descoperirea sinistră au circulat cu o viteză ameţitoare de-a lungul rutelor comerciale din Indiile de Est, prima relatare oficială a evenimentului a fost publicată de către Paza de Coastă a SUA.
Acest lucru s-a întâmplat de-abia în luna mai a anului 1952, sub denumirea “Procedurile Consiliului Maritim Comercial”.[Document CIA]
Mărturia a descris starea alarmantă în care se găseau membrii echipajului olandez: “Feţele lor îngheţate erau îndreptate spre soare… privind, ca atunci când ţi-e frică… gurile erau căscate şi ochii larg deschişi”.