Pentru a fi cu toții lamuriți că situația este sub control, doamna ministru Anisie Monica a prezentat publicului larg strategia Ministerului de resort pentru diminuarea efectelor generate de actuala pandemie, concluzia fiind clară: “ Admiterea la facultate va fi după examenul de bacalaureat”.
Serios domna ministru ? Aceasta este una din măsurile gândite de actuala guvernare? Dar până acum când și cum s-a organizat admiterea la facultate?
Toate acestea vin în contextul unui haos generalizat determinat de mîsuri luate de habarniști de serviciu care și-au propus să lucreze doar în modulul teoretic, ignorând total modulul practic.
“Toți profesorii trebuie să învețe predarea online”, anunță doamna ministru poruncitor, dând dispoziții la toată lumea, nu numai cadrelor didactice ci și elevilor și părinților și autorităților locale, totul pentru a se desfășura corespunzator modul de învățământ online. Astfel, a cerut domnia sa soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și pentru conectarea la internet deși trebuia să ofere chiar domnia sa aceste soluții înainte să fixeze obligații; a solicitat facilitarea accesului profesorilor la platforme educaționale deși Ministerul pe care îl conduce ar fi trebuit să se ocupe, de urgență, de acest aspect.
A menționat că vor fi făcute planuri de recuperare sau planuri remediale pentru elevii care nu au participat la învățământul online, totul în contextul neadevărurilor președințiale construite pe cazurile inexistente de contaminare din rețeaua școlară din Franța.
Culmea absurdului a fost, însă, ordinul Ministrului Educației Naționale numărul 4135/21.04.2020 prin care părintele elevului are obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a asigura accesul dar și participarea elevului la activitățile online organizate de unitățile de învățământ.
Ne întrebăm, cum ar putea să asigure părinții și prezența elevilor la activitățile online, dacă onor lor, părinții își mai desfășoara și activitățile la locul de muncă?
La prima vedere am fi spus că este vorba despre o obligație de diligențe în sarcina părintelui. Dar, dacă coroborăm acestă obligație cu obligația elevului de a participa la toate activitățile online desfășurate de unitățile de învățământ, suntem în prezența nu a unei obligații de diligențe fixate de Ministrul Educației Naționale pentru părinți ci a unei obligații de rezultat, aceasta transformând Ordinul într-un act abuziv și neconstituțional, astfel de obligații de rezultat putând fi fixate doar de Parlamentul României prin lege.
Mai mult, aceeași doamnă ministru a menționat faptul că, dacă elevii nu vor avea echipament necesar pentru cursurile online, aceștia vor putea lua, în comodat, de la școală, echipamentul necesar, întelegand astfel, că la unitățile de învățământ ar fi constituite veritabile depozite de echipamente specifice învățământului online.
A întrebat cineva de la minister dacă cele 5 – 6 ore pe zi de stat în fața calculatorului îi va afecta activitatea cerebrală și dezvoltarea cerebrală respectivului elev?
A citit doamna ministru punctul de vedere al Consiliului Național al Elevilor prin care se afirmă, pe baza de dovezi prezentate, că măsura vizată de ordinul menționat deja este discriminatorie față de elevii care nu au acces la internet, tabletă și unii nici măcar la curent electric?
Folosirea în această situație a oricărui mijloc de coerciție devine abuziv și dacă acest abuz are și efecte juridice poate deveni chiar cu relevanță penală, doamna ministru, în caz că ai dumneavoastră consilieri încă nu v-au informat.
Eliminând toată această colecție de abuzuri, bâlbe sau măsuri cu efect discriminatoriu, toată strategia ministerului cu privire la activitatea din domeniul educației naționale se rezumă doar la faptul că, admiterea la facultate se va organiza după examenul de bacalaureat.
Într-adevar doamna ministru, o noutate veritabilă în materie!
Deputat Cîtea Vasile, membru în Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport și vicepreședinte în Comisia pentru tehnologia informației.