Oricât ar părea de paradoxal, există și în România profesori care fac școala mai atractivă și schimbă sistemul încet, din interior. Sunt profesori care şi-au dat seama că metodele clasice de predare sunt complet învechite și nu îi mai atrag pe elevi, așa că au venit cu ceva nou la clasă. Au început să predea materia prin intermediul jocurilor, iar interesul copiilor a crescut imediat. 50 de profesori au câştigat anul acesta concursul „Creatori de educaţie”, o competiție organizată de minister. Îi cunoaștem pe câțiva dintre ei într-un nou reportaj din campania „Old School, New School”.
„Fii bun cu ceilalţi. Fii bun şi cu tine. Îmbrăţişează-te. Bate pe umeri. Bravo mie! Am încredere în mine. Sunt puternic. Ştiu că pot, oricât de greu ar fi”.
La începutul orei, doamna învăţătoare Consuela Colţan dispare brusc, iar în locul dumneaei apare… Actorel, o marionetă cofecţionată chiar de ea.
„Doamna învăţătoare m-a rugat să o ajut astăzi să mai fac eu o oră de recapitulare cu voi înainte să vă predea dumneaei adunarea şi scăderea cu trecere peste ordin”, le explică Actorel copiilor.
Proiectul cu care Consuela Colțan a intrat în concurs se numeşte „Şcoala marionetelor”. O metoda inedită, care face orele de clasă mai plăcute. Combină predarea tradiţională cu metode de teatru aplicat, iar totul pare doar o joacă.
„Variante. Te rog. 241, foarte bine, 245 corect, 243 corect, 249 corect, mai avem variante, 247 corect, bravoooo, sunteţi extraordinar de atenţi”.
La ora de matematică, copiii au fost împărţiţi pe mai multe grupe şi fiecare a primit câte o sarcină. Unii să facă operaţii cu ajutorul unor riglete, alţii cu cifre scrise pe pietre ori sfere, alţii să dea cu zarul sau să îşi încerce nororcul la o ruletă de jucărie pentru a vedea ce exerciţii le pică. În mijlocul clasei a fost improvizată o şosea din hârtie colorată pe care elevii trebuie să mişte maşina între două intervale determinate de nişte numere.
sursa: digi24.ro