Aglomeraţia şi traficul tot mai sufocant ar putea aduce schimbări radicale la Iaşi, pe termen lung. Primăria analizează soluţii alternative de transport public, iar una dintre acestea este după un concept mai puţin obişnuit pentru Iaşi, şi nu numai: cu telecabina.
Parte dintr-un studiu mai larg, o astfel de soluţie de transport aerian pe cablu a fost analizată pe toate axele majore de trafic ale Iaşului. Studiul a cuprins în principal soluţii precum metrou, monorail şi axe dedicate bicicliştilor. Pentru telecabină, s-au luat în discuţie cinci rute, doar una fiind considerată că merită luată în calcul.
Primarul Mihai Chirica a declarat că varianta transportului aerian pe cablu a fost inclusă ca cerinţă în realizarea studiului tocmai pentru a fi analizate toate formele posibile (subteran, terestru şi aerian). „Nu trebuie să ne scoatem din minte posibilitatea de a gândi mai progresist faţă de cum am făcut-o până acum. Din acest motiv am şi luat tot ce-am găsit în lumea asta ca soluţie de transport persoane, şi am spus: hai să gândim şi noi să fim cu un pas înaintea celorlalte oraşe din România; nu ştim cum vor evolua tehnologiile“, a declarat primarul Mihai Chirica.
Edilul a adăugat că Primăria va face o prezentare publică a soluţiilor de transport în perioada următoare. Potrivit primarului, deocamdată municipalitatea va căuta finanţare pentru transport pe şină, în speţă tren metropolitan, prin intermediul programelor europene din următorii ani, în cadrul unui parteneriat cu Consiliul Judeţean.
Telecabină pe traseul Fundaţie – Agronomie?
Specialiştii au analizat cinci linii de transport aerian, care se suprapun cu axele majore ale Iaşului: Seminarul Teologic (Breazu) – Tătăraşi Sud (Linia 1 – 9 km), Aeroport – Tehnopolis (Linia 2 – 8,3 km), Păcurari – Podul de Piatră (Linia 3 – 4 km), Podul Roş – Ţuţora (Linia 4 – 5 km) şi Columnei (Dacia) – Plopii fără Soţ (Linia 5 – 8,8 km).
„Traseele studiate au avut ca scop scoaterea în evidenţă a posibilelor impedimente şi, prin urmare, concluzia la care s-a ajuns, aceea că zona centrală nu poate fi traversată de telecabine, oferă posibilitatea implementării unui astfel de sistem doar parţial. Una dintre axele care ar putea fi studiate mai departe este Agronomie – Fundaţie, întrucât diferenţa de nivel este foarte mare, şi o soluţie subterană este foarte puţin probabilă“, a explicat Răzvan Molie, anagerul firmei care a redactat studiul.
Mai multe detalii pe Ziarul de Iași