Cu o valoare de aproximativ 10 miliarde de dolari la nivel mondial, piata produselor electronice reconditionate este una dintre cele mai mari din spatiul tehnologic, ceea ce o face imposibil de ignorat. Mai mult, fara semne de incetinire, s-ar spune ca produsele reconditionate ar putea fi viitorul tehnologiei.
Multi producatori si consumatori si-au dat seama reconditionarea ar putea insemna o multime de alte lucruri. Produsele reconditionate sunt produse utilizate, care se reintorc in fabricile de productie pentru a fi restaurate. Ce presupune restaurarea? Se verifica componentele, se inlocuiesc cele care nu functioneaza la capacitate normala si se aduc imbunatatiri aspectului exterior. Intr-adevar, pot avea mici defecte vizuale, dar ca si funcitonalitate se comporta asemeni celor noi.
Cresterea pietei produselor reconditionate
Incepand din 2017, tot mai multi consumatori au devenit constienti de piata produselor reconditionate si au inceput sa opteze pentru aceste dispozitive. Vorbim aici in principiu de laptopuri reconditionate, sisteme PC, statii grafice, servere, telefone, dar si electroncasnice. Potrivit unei cercetari realizate de Counterpoint Research pe piata globala, s-a descoperit faptul ca telefoanele mobile reconditionate au avut o crestere de 13% fata de anul precedent, cu aproximativ 140 milioane de produse.
Cresterea nu a fost vizibila doar pe piata dispozitivelor mobile, ci si pe cea a laptopurilor si PC-urilor. Corporatiile, institutiile de invatamant si start-up-urile au contribuit la aceasta crestere, preferand produse reconditionate din cauza costurilor de achizitie mai mici.
De asemenea, in urma sondajului efectual pe mai mult de 1400 de achizitii online, s-a constatat ca 94% dintre clienti au cumparat recent produse reconditionate. Chiar mai mult, peste trei sferturi dintre consumatori au afirmat ca este posibil sa achizitioneze si in viitor bunuri reconditionate pentru ca au un pret mai mic si sunt perfect functionale.
Motivele pentru care industria tehnologiei reconditionate este in crestere
O constientizare mai mare – in ultimii ani, mai multi consumatori si-au dat seama ca exista electronice, electrocasnice si alte bunuri de consum populare care pot fi achizitionate mai ieftin daca sunt reconditionate. Dupa ce au constientizat ca un produs reconditionat nu inseama un produs uzat, nefunctional sau lovit, au cumparat aceste bunuri si au contribuit activ la cresterea acestei piete.
O incetinire a pietelor – pe piata telefoanelor mobile a existat o incetinire semnificativa in Statele Unite si Europa, iar acest lucru a obligat producatorii sa opteze pentru reconditionare. Prin reconditionare, producatorii si service-urile IT pot oferi servicii complete ale ciclului de viata si pot ajuta consumatorii sa obtina o valoare mai buna pentru dispozitivele pe care le aleg.
Noi inovatii – chiar daca exista mai multi factori carora se datoreaza o incetinire a pietei tehnologice, costurile in crestre ale noilor dispozitive aparute pe piata au jucat, de asemenea, un rol masiv in reaorientarea spre reconditionare. Preturile mari ale produselor de ultima generatie au impins consumatorii spre piata produselor recontionate, care este mult mai avantajoasa din punct de vedere financiar. De exemplu, un laptop Dell nou, mai performant si cu tehnologii mai noi, poate ajunge si la pragul de 10.000 lei la achizitie. Acelasi laptop Dell, dar reconditionat, poate fi gasit la un pret mult mai avantajos.
Concurenta – cu noi producatori care au oferte pentru toate buzunarele, brandurile mari au fost nevoite sa se indrepte catre vanzarea produselor reconditionate pentru a preveni pierderea cotei de piata. Dell, HP, Lenovo si Apple sunt doar cateva dintre brandurile care au programe speciale de reconditionare.
De ce este necesar ca producatorii sa adopte reconditionarea
Potrivit unei cercetari realizate de Persistence Market Research publicata in 2017, se estimeaza ca piata globala a produselor reconditionate va avea o rata de crestere de 9% anual si pana in 2025 se estimeaza ca va atinge valoarea de 390 miliarde de dolari.
Producatorii consacrati precum Apple sau Dell vor castiga un segement important din piata de pe urma produselor reconditionate deoarece consumatorii sunt mai predispusi sa renunte la repararea produselor vechi defecte, daca pot obtine un alt produs care functioneaza ca unul nou, dar la un pret mai mic.
Reconditionat versus Reparat
Consumatorii care opteaza pentru produse reconditionate in detrimentul repararii produselor vechi, beneficiaza de avantaje semnificative:
- Produse ca noi
Spre deosebire de produsele reparte la colt de strada, echipamentele reconditionate functioneaza precum cele noi deoarece au fost remediate eventualele probleme de functionare in fabricile producatorilor. In plus, prin reconditionare se intervine si asupra designului exterior – se revopseste, se schimba carcasa, se inlocuieste display-ului, etc. – si arata la fel de bine ca cele noi.
- Garantie
Multe service-uri nu ofera garantie pentru echipamentele reparate. In schimb, produsele reconditionate vin cu o garantie de 12 luni, care poate fi prelungita contra unui cost suplimentar.
- Asistenta
Prin achizitionarea unui produs reconditionat, consumatorul poate benefica de acelasi suport tehnic de care ar beneficia daca ar cumpara un produs nou. Acelasi lucru nu este valabil cand se opteaza pentru repararea produsului vechi.
Concluzie
Pe masura ce cererea consumatorilor continua sa creasca, piata produselor reconditionate este, fara indoiala, viitorul tehnologiei. Cei care opteaza pentru astfel de produse, nu doar ca vor beneficia de un produs ca nou la un pret mai bun, ci vor contribui in mod activ la salvarea planetei. Mai putine deseuri electronice, mai multe sanse de viata pentru mediul inconjurator.
Cu o valoare de aproximativ 10 miliarde de dolari la nivel mondial, piata produselor electronice reconditionate este una dintre cele mai mari din spatiul tehnologic, ceea ce o face imposibil de ignorat. Mai mult, fara semne de incetinire, s-ar spune ca produsele reconditionate ar putea fi viitorul tehnologiei.
Multi producatori si consumatori si-au dat seama reconditionarea ar putea insemna o multime de alte lucruri. Produsele reconditionate sunt produse utilizate, care se reintorc in fabricile de productie pentru a fi restaurate. Ce presupune restaurarea? Se verifica componentele, se inlocuiesc cele care nu functioneaza la capacitate normala si se aduc imbunatatiri aspectului exterior. Intr-adevar, pot avea mici defecte vizuale, dar ca si funcitonalitate se comporta asemeni celor noi.
Cresterea pietei produselor reconditionate
Incepand din 2017, tot mai multi consumatori au devenit constienti de piata produselor reconditionate si au inceput sa opteze pentru aceste dispozitive. Vorbim aici in principiu de laptopuri reconditionate, sisteme PC, statii grafice, servere, telefone, dar si electroncasnice. Potrivit unei cercetari realizate de Counterpoint Research pe piata globala, s-a descoperit faptul ca telefoanele mobile reconditionate au avut o crestere de 13% fata de anul precedent, cu aproximativ 140 milioane de produse.
Cresterea nu a fost vizibila doar pe piata dispozitivelor mobile, ci si pe cea a laptopurilor si PC-urilor. Corporatiile, institutiile de invatamant si start-up-urile au contribuit la aceasta crestere, preferand produse reconditionate din cauza costurilor de achizitie mai mici.