Dacă vă întrebați de ce discutăm despre mașini pe un site dedicat alergării, răspunsul este destul de simplu. Pentru noi, alergarea a devenit un stil de viață și majoritatea deciziilor pe care le luăm se bazează pe acest aspect.
Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune, alegem în cunoștință de cauză, scrie runningmag.ro
Ce este SsangYong Torres?
Torres este un Crossover compact (4,7 metri lungime și 1,89 metri lățime) produs de SsangYong începând cu 2022. Pentru cei care nu știu, SsangYong (în traducere: cei doi dragoni) este cea mai veche marcă auto sud-coreeană, cu pedigree începând de la 1954, cu mulți ani înaintea fondării celorlalte mărci faimoase din peninsulă, Hyundai și Kia.
În istoria mărcii se remarcă o bornă importantă în 1991, anul fondării alianței cu Mercedes-Benz. Automobilele produse în acei ani de SsangYong foloseau platforme germane, lucru care a dat ulterior tonul producției chiar și după încetarea colaborării. Cu alte cuvinte, chiar dacă astăzi SsangYong nu mai are componente Mercedes-Benz în inventar, a păstrat filozofia și structura învățate în timpul înfrățirii cu vest-europenii.
În trecut, designul mașinilor SsangYong a fost considerat neconvețional și multora le-a picat greu la stomac deși, deh… frumusețea este în ochii privitorului iar gusturile nu se discută. Însă atrăgătoare sau nu, mașinile coreenilor au confirmat mereu tehnic și nu și-au dezamăgit proprietarii. Astăzi, Torres și frații săi întorc privirile pe stradă și captează atenția tuturor, cu o imagine tânără și potentă. Torres, în special, cu o grilă frontală agresivă și o privire dură dată de blocurile optice înguste, transmite privitorilor o imagine memorabilă și aprecieri din partea publicului aflat în vecinătatea sa.
Are ceva mișto?
Toată mașina e mișto, de la un cap la altul. Despre design am vorbit mai sus, iar partea tehnică nu este cu nimic mai prejos. Materialele din habitaclu sunt excelente pentru acest segment, ireproșabil asamblate și asortate. Portierele și bordul beneficiază de lumină ambientală multicolor (32 de culori disponibile), informațiile sunt clar afișate și așezate ergonomic (pe 3 ecrane de 12,5, 9 și 8 inci), iar scaunele comode încălzite și ventilate întregesc senzația de confort și bunăstare la bord.
Torres vine echipat cu o puzderie de sisteme pasive de siguranță, cateodată devenind chiar stresant cu toate avetizarile sonore de depășire a benzii, apariției un obstacol, a unui pieton, a unei mașini în unghiul mort sau plecării mașinii din față la semafor. Desigur nu se plânge nimeni că este prea multă siguranță pasivă, însă o mică periodă de adaptare este necesară pentru înțelegerea tuturor alertelor adresate șoferului.
Și ne mai place haionul care se deschide singur când te apropii de el cu brațele pline de bagaje sau cumpărături. Tot ce trebuie să faci este să stai 3 secunde în dreptul lui (având cheia în buzunar) și… minune… Sesam deschide-te… se ridică haionul!
Dar ceva nasol are?
Țâfnoșenia lui Torres poate fi considerată un lucru neplăcut, câteodată. Adică accelerația este foarte sensibilă la plecarea de pe loc, mașina țâșnește mult prea violent la primul milimetru apăsat pe pedală. Nimic ce nu poate fi corectat după o scurtă perioadă de acomodare, însă ești luat prin surpridere de viteza de reacție a mașinii la un imbold infim.
Ce motoare și transmisii sunt disponibile?
Un singur motor pe benzină de 1.5 turbo cu injecție directă (163 CP, 280 Nm) este disponibil pentru cele două transmisii, 2WD și 4WD. Transmisia cu două roți motoare poate avea atât cutie manuală cât și automată (ambele cu 6 trepte), în timp ce versiunea cu tracțiune integrală beneficieaza exclusiv de cutie de viteze automată cu 6 trepte.
Cu performanțele cum stă?
Viteza maximă este 191 km/h, sprintul 0-100 km/h se întâmplă în 9.4 secunde iar consumul mixt declarat variază între 8,0 și 9,1 l/100 km (în funcție de echipare).
E scump?
La momentul publicării acestui articol, oferta pentru SsangYong Torres anunță un preț de pornire de 25.950 euro cu TVA inclus. La polul opus, opulent, prețul de bază pentru echiparea “Premium” începe de la 36.980 euro, TVA inclus.
Cum se conduce?
Absolut minunat. Mașina testată a fost echipată cu transmisia automată cu 6 trepte și este un deliciu să vezi la treabă cuplul motor-cutie, un mariaj perfect și armonios. Cutia de viteze este produsă de japonezii de la AISIN, renumitul producător de subansamble auto, ceea ce înseamnă că schimburile de trepte se întâmplă rapid și imperceptibil, adaptate la stilul de condus al șoferului.
Motorul ține pasul și livrează putere constant și fără ezitare, fără lag, chiar dacă este supraalimentat cu turbină. Direcția, poate puțin prea ușoară pentru puriști, este precisă și rapidă, transmițând șoferului informații în timp real, fară pauze de gândire.
Ultima chestie de menționat și lăudat este suspensia, un compromis superb între confort și sportivitate. Fară a faulta deloc bunăstarea pasagerilor, este fermă și pregătită pentru viraje, digerând fară să comenteze imperfecțiunile drumului, fie ele mai mici sau cratere ascuse sub troiene. Cu adevărat o suspensie polivalentă onestă, fară complicățenii electronice sau pneumatice.
Crezi că este un sprinter sau un maratonist?
Mai degrabă maratonist, poate unul montan, grație tracțiunii integrale. În depășiri nu te lasă baltă, însă nici nu se poate considera cea mai sportivă mașină de pe șosea. Iar ca anduranță extraurbană: rezervorul are 50 litri, așa că pentru un mers regulamentar te aștepți să oprești la fiecare aproximativ 600 de kilometri, pentru alimentare.
Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?
Ohoo, și încă cât loc! Cu bancheta ridicată, portbagajul are 703 litri. Cu 1/3 bancheta rabatată, capacitatea crește la 1.181 litri, respectiv 1.320 litri dacă este pliată zona de 2/3. Maximul total, cu întreagă banchetă culcată, ajunge la 1.662 litri. Cu alte cuvninte, Torres merge folosit și la mutat, mai ales pentru cutiile fragile și importante.
Sursa: runningmag.ro