Cătălin Urtoi, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), a anunțat că lucrările la Autostrada A8, o arteră rutieră crucială pentru conectarea regiunilor de est și vest ale României, sunt blocate.
Blocaj birocratic în construcția Autostrăzii A8
Potrivit Agerpres, tronsonul Lețcani-Ungheni al Autostrăzii A8 se confruntă cu întârzieri din cauza problemelor legate de documentație. Predarea acesteia către Consiliul de Administrație întârzie, iar licitația pe SEAP este amânată.
„Acum trei ani de zile A8 era o linie pe hartă. Toate loturile montane (din autostrada A8 – n.r) au trecut prin Consiliul de Administraţie şi au ajuns la SEAP. În momentul de faţă este o situaţie mai complicată pe tronsonul Leţcani-Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu. În acest moment pe acest tronson există un blocaj. De aceea insist ca şi acest tronson să intre pe un făgaş normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului şi să le vedem pe SEAP”, a declarat Cătălin Urtoi.
El a afirmat totodată că speră ca în zilele următoare acest impas să fie depăşit.
„Să lăsăm luptele interne. Deşi, repet, aşa zisele lupte interne din Consiliul de Administraţie al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt nişte oameni care îşi fac treaba foarte bine. Mă refer la oamenii din direcţii, specialişti. (…) Aşteptăm documentaţia pentru aprobarea în Consiliul de Administraţie, documentaţie care trebuie să vină de la Executivul CNAIR”, a declarat Urtoi.
Autostrada A8, cunoscută și sub numele de „Autostrada Unirii”, este un proiect ambițios care va conecta regiunile de est și vest ale României.
Cu o lungime totală de 304 kilometri, autostrada va porni de la granița cu Republica Moldova, din Ungheni, și va ajunge până la Târgu Mureș. Costul estimat pentru construcția acestei autostrăzi depășește 4 miliarde de euro.
Fii alături de noi pe Facebook