Autostrada A7, traseul Ploiești – Pașcani, a intrat în execuție: două dintre cele 13
loturi sunt deja în șantier, pe alte două se vor semna chiar vineri contractele de execuție.
„Rând pe rând vor urma și celelalte segmente. Am trecut la fapte. Autostrada care va lega cele două provincii istorice Moldova și Muntenia va deveni realitate până în 2026. Salut eforturile și seriozitatea echipei
conduse de ministrul Sorin Grindeanu.”, a declarat senatorul Maricel Popa, președintele PSD Iași.
Reperele A7:
– pe alte două loturi din A7, mai exact ale secțiunii Buzău – Focșani,
contractele de execuție vor fi semnate în scurt timp;
– pe aproape 50 de kilometri (15,6% din lungime), lucrările au demarat deja,
două segmente din Ploiești – Buzău sunt în șantier;
– celelalte 9 loturi se află în diferite etape ale procedurii de licitație;
– deschiderea traficului se va face etapizat, pe tronsoane, în funcție de finalizarea investițiilor, începând cu anul 2024;
– întreaga porțiune din A7 Ploiești – Pașcani are ca termen limită de finalizare anul 2026, fiind cel mai mare proiect de infrastructură finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), deci prin fonduri
europene;
– tot traseul Ploiești – Pașcani în lungime de 319 kilometri a fost împărțit în
13 loturi, cel mai scurt fiind de 4,6 km, cel mai lung de 38,78 km;
– din A7 face parte și centura Bacăului construită la profil de autostradă, 16
kilometri care sunt deja deschiși traficului auto;
– în paralel se lucrează la studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru continuarea drumului rapid pe relația Pașcani – Suceava – Siret. În final, A7, Ploiești – Siret va avea aproape 440 de kilometri.
(Sursa: Departamentul de comunicare al PSD Iași)