Liceul Special „Moldova” din Tg. Frumos este unica școală din zona Moldovei care școlarizează elevi cu deficiență de vedere, care urmează progama școlii de masă. Misiunea liceului este construirea unei comunități de învățare interactivă, în care elevi, părinți, profesori, colaboratori creăm un cadru prietenos și de încredere, unde fiecare dintre noi găsim calea spre reușită. Împreună explorăm încrederea, frumosul, starea de bine, experimentăm alegerile, învățăm despre lumea din jur, acționăm și ne comportăm moral inițiind proiecte în școală și în afara școlii.
Liceul Special “Moldova” continuă programul “Comunități școlare în sinergie” realizat în parteneriat cu ISJ Iași și cu alte școli partenere, din județ și din țară.
Sâmbătă, 22 Aprilie, începând cu ora 10, în cadrul celui de-al treilea workshop “Schimbare de paradigmă în educație. Comunități școlare in schimbare” vom avea alături de noi 3 invitate importante:
– Varvara Sîngeorzan este directorul Liceului “Solomon Haliță” Sîngeorz Băi și facilitator al programului EduNetworks, un program inițiat de Asociația pentru Valori în Educație – ce implementează schimbarea prin clustere de 10-16 școli, pe o perioadă de 4 ani. Fiecare cluster lucrează împreună, având acces permanent la resurse, training, consultanță și instrumente de lucru personalizate, obiectivul programului fiind să aducă sistemul educațional românesc în top 10 din Europa până în 2035.
– Al doilea invitat este Ingrid Dan, director al Școlii Gimnaziale Ibănești, Mureș, alături de care am realizat în anul 2022 și proiectele “Schimb de experiență în tandem” și „Tabără în tandem”, unde am putut vedea, de aproape, cum coordonează cu succes o comunitate școlară rurală, închegată și deschisă spre schimbare. Viziunea școlii din Ibăneşti este: „Pornind de la constatarea că omenirea se află într-o perioadă de schimbări radicale, considerăm că este momentul să ne adaptăm demersului instructiv-educativ încât să oferim elevilor noştri o educație adecvată, care să le permită un start bun în competiția numită viață, o adaptare rapidă şi eficientă la o societate în continuă schimbare, astfel încât viitorul să nu-i ia prin surprindere.”
De asemenea, o vom avea alături pe Carmen Neagu, profesor și psiholog, autoarea cărții “Tezaur de greșeli. Ghid de supraviețuire pentru profesori”, un ghid terapeutic gândit de un profesor cu o experiență de 17 ani la catedră, capabil să își valorizeze eșecul și greșelile umane și să deschidă accesul către resursele diverselor forme de psihoterapie și către comunități de educatori cu valori similare.
Autoarea mărturisește: „Am fost pe rând profesorul deznădăjduit, frustrat, lipsit de putere și de sens, epuizat emoțional, fără încredere și speranță, amărât, plin de resentimente și de regrete, neputincios, cinic, derealizat, decompensat, confuz, cu o identitate neclară. M-am simțit singură și neînțeleasă, mi-a fost teamă să nu fie criticată și exclusă și multă vreme nu m-am putut uita la propriile decizii pentru că mă durea, fizic, să îmi văd greșelile. Blocată într-o rigiditate de gânduri și reacții, nu suportam și nu acceptam lumea/oamenii așa cum sunt, hrănind ideea că sunt neîmplinită din cauza ministerului/statului/sistemului/societății.”
Reamintim că acest program include 5 workshop-uri, derulate în perioada februarie-iunie 2023, pe teme variate (leadership educaţional, mentalitate deschisă în educație, noi paradigme educaționale, deprinderi ale profesorului eficace, elemente de psihiatrie pediatrică si psihoterapie) şi 9 vizite tematice în şcoli de succes din județ şi din țară, cu scopul de a pune în relație oamenii din comunitatea școlară cu lideri educaționali, pentru a învăța paradigme educaționale moderne care să crească calitatea actului educațional.