Şi constructorul, şi cei de la Căi Ferate au câteva condiţii: primul, stabilirea unor alternative şi a unui management de trafic cât mai eficient, iar ceilalţi, bariere la trecerea temporară la nivel peste linii.
Lucrările de modernizare a şoselei Bucium şi cele de consolidare şi refacere a Pasajului Socola vor începe la primăvară. Directorul general al firmei care şi-a adjudecat ambele contracte de lucrări ne-a precizat că niciun şantier nu va începe decât după ce vor fi stabilite clar alternativele de trafic. Chiar şi aşa, după începerea lucrărilor traficul va fi anevoios, spune Irinel Tofan.
În privinţa pasajului, vor fi două-trei rute alternative, chiar dacă nu se va închide în totalitate – aşa cum afirma primarul Mihai Chirica într-o şedinţă recentă de plen a Consiliului Local.
Directorul general al Conest a menţionat că, atunci când se va ajunge la partea de suprastructură, vor fi închise două benzi. În acea fază a lucrărilor va fi foarte important să funcţioneze rutele alternative şi să existe un management de trafic bine pus la punct cu Poliţia Rutieră.
Aşa cum am mai relatat, cea mai importantă deviere luată în calcul este crearea unei „străzi” la sol care să lege capătul pasajului dinspre oraş cu strada Trei Fântâni (aşa-numitul „Drum al Hoţilor”). Practic, cei care vin dinspre Podu-Roş vor merge prin dreapta pasarelei, vor trece pe sub pasaj spre Gara Socola şi vor traversa liniile – dintre care cele nefolosite vor fi demontate. Cei care vin dinspre Bucium vor intra pe strada Trei Fântâni, unde, la aproximativ 200 m de intersecţia cu şoseaua Bucium, va fi amenajat un sens giratoriu. Acolo este capătul unui drum de acces la Gara Socola, drum puţin circulat şi care din acest motiv abia are 4 metri lăţime. Va fi extins la 7 metri şi va traversa liniile pe lângă pasajul aerian. Dar maşinile care merg spre oraş nu vor intra sub pasaj, ca şi celelalte din sens invers, ci vor merge drept, ieşind în strada Mihail Sturza.
CITESTE MAI DEPARTE PE ZDI.