O convorbire neașteptată între Elon Musk și directorul executiv al platformei de tranzacționare Robinhood, Vlad Tenev, pe o nouă rețea socială, denumită Clubhouse, a ajutat la propulsarea aplicației până în vârful topurilor firmelor start-up și a stârnit un val de cereri pentru invitații de acces la serviciul exclusivist, transmite Reuters.
Interacțiunea de duminică dintre cei doi antreprenori, pe platformă, a venit în timpul unui interes crescut în știrile privind Robinhood, aplicația de tranzacționare a acțiunilor, ce a fost implicată într-o luptă pe bursă între investitorii de retail și fondurile mari de pe Wall Street.
Cererea pentru invitații care oferă accesul pe serviciul ce încă nu a împlinit un an este atât de aprinsă încât s-a format o piață pentru ele pe platforme precum Reddit, eBay și Craigslist.
În China, invitațiile sunt vândute pe o platformă deținută de Alibaba, numită Idle Fish, chiar dacă Clubhouse nu este disponibilă pe magazinul de aplicații Apple din țară.
În Japonia, investitorii, lucrătorii din tech și media au luat cu asalt serviciul.
Până marți, Sensor Tower, firmă de date privind activitatea online, arăta că aplicația a fost instalată de aproape 3,6 milioane de ori la nivel global, dintre care 1,1 milioane de ori în ultimele șase zile. Serviciul este disponibil doar pe telefoanele Apple.
Investitorii erau atât de nerăbdători să se implice încât la un moment dat, luni, au ridicat cu 117% valoarea acțiunilor Clubhouse Media Group, care nu avea nicio legătură cu aplicația.
Firma chinezească de tech Agora, listată pe Nasdaq, a înregistrat o creștere de 30% a acțiunilor sale, în urma informațiilor din presă potrivit cărora era un partener al Clubhouse.
Ultima rundă de finanțare a companiei din San Francisco de pe 24 ianuarie arăta o evaluare a acesteia de 1 miliard de dolari, potrivit unei surse citate de Reuters. Finanțarea a fost condusă de Andreessen Horowitz, o firmă de capital de risc de top din Silicon Valley.
Clubhouse a fost criticată pentru discuțiile din spatele ușilor închise precum cea dintre Musk și Tenev.
Jessica Lessin, redactor-șef al publicației de tech The Information a scris pe Twitter că Marc Andreessen, partener fondator al Andreessen Horowitz, care sprijină și Robinhood, a blocat mulți reporteri care voiau să asculte discuția lui Musk.
Discuția dintre Musk și Tenev a avut loc într-un eveniment obișnuit de pe Clubhouse, numit “The Good Time Show”.
Directorul firmei care deține aplicația a declarat petru Bloomberg că gazdele evenimentelor pot alege cine are permisiunea de a asculta, subliniind ideea că aplicația este exclusivistă.
Clubhouse speră să facă aplicația disponibilă la nivel larg, și prevede oportunități de afaceri în abonamente sau bilete la evenimente precum cel la care a participat Musk.
Aceasta va trebui să se lupte cu moderarea abuzurilor precum discursuri de ură și hărțuire, la fel cum procedează și marile rețele de socializare.
Sursa: Digi24