Restaurant Business raportează retragerea tehnologiei din peste 100 de restaurante unde a fost testată.
În Statele Unite ale Americii, McDonald’s renunță la tehnologia de comandă asistată de inteligență artificială (AI) din restaurantele sale drive-through, în urma incidentelor amuzante în care aceasta a interpretat greșit comenzile clienților. Sistemul, dezvoltat de IBM și folosind recunoaștere vocală pentru procesarea comenzilor, a fost testat începând cu anul 2019. Cu toate acestea, din cauza fiabilității reduse, au apărut videoclipuri virale cu comenzi bizare, de la înghețată cu bacon la sute de dolari în nuggets de pui.
Restaurant Business a raportat că McDonald’s va elimina tehnologia din cele peste 100 de restaurante în care a fost testată până la sfârșitul lunii iulie. Lanțul de restaurante a explicat că a decis să încheie parteneriatul global cu IBM pentru AOT (Automated Order Taking) după acest an, deși păstrează încrederea că tehnologia va fi parte din viitorul restaurantelor sale.
Inițial, îngrijorările au fost legate de potențialul tehnologiei de a elimina locurile de muncă ale oamenilor, dar situațiile comice ale AI-ului au evidențiat și alte provocări în implementarea sa. Videoclipurile amuzante au devenit virale pe platformele online, captivând atenția publicului cu erorile sale neașteptate.
Pe măsură ce McDonald’s reevaluează și își ajustează planurile pentru comanda vocală automată, IBM a exprimat intenția de a continua colaborarea cu lanțul de restaurante în alte proiecte. Compania a subliniat că tehnologia lor este una dintre cele mai avansate din industrie, capabilă să ofere soluții rapide și precise în mediile restaurantelor.
Citiți și McDonald’s ar putea pierde dreptul asupra mărcii Big Mac în Uniunea Europeană