Consiliul Național al Audiovizualului cere Comisiei Europene ca, în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, să investigheze TikTok și să solicite o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea sa în România, după turul 1 al alegerilor prezidențiale.
Vedeți și Români forțați să iasă la pensie
”Conform raportului realizat de Expert Forum, candidatul independent Călin Georgescu a înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Această evoluție a fost atribuită în mare parte unei campanii desfășurate pe TikTok, bazată pe coordonarea unor conturi care au promovat activ conținut electoral, fără marcaje adecvate; amplificarea artificială a mesajelor prin algoritmi, utilizând hashtag-uri dedicate, precum #echilibrușiverticalitate, care au atras milioane de vizualizări”, a scris vicepreședintele CNA, Valentin Alexandru Jucan, pe Facebook.
Potrivit lui Jucan, aceste acțiuni au ridicat suspiciuni de manipulare a opiniei publice „printr-o utilizare inadecvată a platformei TikTok și lipsa transparenței în gestionarea conținutului politic”.În aceste condiții, CNA se adresează Comisiei Europene, Direcției Generale pentru Rețele de Comunicare, Conținut și Tehnologie, care, în temeiul Regulamentului 2022/2065 privind serviciile digitale, ar trebui să inițieze investigație.
Astfel, CNA solicită Comisiei Europene:
„1. Să inițieze o investigație oficială asupra conformității TikTok cu prevederile DSA, în special privind transparența algoritmilor și riscurile sistemice;
2. Să solicite TikTok să publice o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea sa în România;
3. Să impună măsuri corective și sancțiuni pentru încălcările identificate.
4. Să asigure publicarea unui raport privind transparența algoritmică, inclusiv în contextul conținutului electoral difuzat în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din România 2024, primul tur”.
Fii alături de noi pe Facebook