Sistemul de amortizare al unei mașini este o parte esențială pentru susținerea roților în timpul conducerii. În ciuda obstacolelor de pe șosea, fiecare mașină trebuie să își păstreze echilibrul în timpul călătoriei, iar gropile sunt evitate fără daune: ușor și clar. Sistemul de suspensie menține roțile în contact permanent cu suprafața drumului. Această funcție este cea mai importantă, deoarece în acest caz controlul asupra mașinii este maxim.
Principalele componente ale sistemului de amortizare a oricărui automobil sunt: – Sistemul de amortizare al mașinii:
- elemente elastice;
- partea de ghidare;
- stabilizator de stabilitate;
- dispozitive de amortizare;
- suport de roți;
- elemente de fixare.
Elementele elastice sunt formate din părți metalice și nemetalice. Componentele metalice includ torsiuni, arcuri și arcuri. Componentele nemetalice sunt camerele pneumatice și amortizoarele (amortizoarele) din cauciuc. Combinația de elemente metalice și de cauciuc vă permite să redistribuiți sarcina de șoc, care apare în momentul întâlnirii roților cu o denivelare. Locația cea mai avantajoasă a amortizorului spate poate fi numită decalaj, care este cât mai aproape de roata din spate. Amortizorul este instalat la un unghi de 90 de grade în raport cu suspensia, ceea ce maximizează performanța funcțională a piesei.
Tranziția lină a fluidului de la un rezervor al amortizorului la celălalt asigură reducerea activității de vibrații a vehiculului. Mișcarea fluidului este cauzată de prezența unor găuri calibrate. În procesul de revărsare există o rezistență, a cărei forță este proporțională cu
Imagine preluată din autopieseonline24.ro
densitatea fluidului. În timpul funcționării, temperatura amortizorului poate ajunge la peste 150 de grade. În același timp, viteza de curgere a fluidului este de 30 m/s.
Amortizoarele de șocuri sunt disponibile cu arc și cu aer și pot fi echipate și cu o platformă specială de stabilitate.
Principiul de funcționare al fiecăruia dintre ele este similar, ceea ce înseamnă că sarcinile care le sunt atribuite sunt aceleași.
CUM POT VERIFICA DACĂ AMORTIZOARELE SUNT DEFECTE?
Starea amortizoarelor afectează toate elementele legate de mașină. Amortizoarele defecte înseamnă accelerarea înrăutățită a mașinii, probleme cu mersul lin, frânarea, virajele și depășirea denivelărilor – pe scurt, tot ceea ce poate duce la un accident din cauza alunecării sporite a roților din cauza vibrațiilor.
Între timp, inspecția independentă a capacității de funcționare a amortizoarelor este destul de simplă.
Este suficient să verificați vizual dacă nu există scurgeri de lichid pe corpul amortizorului și apoi să legănați puternic mașina prin viraje la fiecare colț, apăsând pe o aripă de trei sau patru ori.
Înlocuirea unui amortizor este considerată inacceptabilă, deoarece duce la o manevrabilitate deficitară a vehiculului.
Un amortizor uzat are ca rezultat o controlabilitate slabă a vehiculului, care se manifestă prin balansarea vehiculului în timpul conducerii, prin clătinarea în timpul accelerării sau frânării, prin ruliul excesiv în timpul virajelor și prin prelungirea distanței de frânare. În plus, deprecierea amortizoarelor duce la creșterea sarcinilor asupra tuturor părților suspensiei vehiculului și la defectarea prematură a acestora. Înlocuirea unui amortizor afectează destul de considerabil raportul confort/guvernabilitate. Este necesar să se observe că atunci când îmbunătățiți un parametru, celălalt se deteriorează. Și ce este mai important – ar trebui să decideți singur. Și, în general, ar trebui să știți că mulți producători auto indică întotdeauna ce amortizoare sunt potrivite pentru mașina dumneavoastră.