Camera de Comerț și Industrie Iași organizează săptămâna aceasta, două seminarii dedicate firmelor, pe subiecte de actualitate din sfera fiscalității și relațiilor de muncă. Ambele seminarii sunt organizate în mediul online, prin intermediul platformelor de videoconferințe.
Primul dintre seminarii, intitulat „Noutăți și abordări fiscale”, este programat pentru miercuri 27 mai, cu începere de la ora 10.00 și îl are ca lector pe binecunoscutul consultant fiscal Adrian Bența, membru al Camerei Consultanților Fiscali și al Camerei Auditorilor Financiari, un profesionist recunoscut cu experiență de peste 15 ani în contabilitate și fiscalitate, autor și co-autor de lucrări și cărți de specialitate fiscală, articole în domeniul financiar-contabil și fiscal.
Seminarul va aborda teme precum: analiza principalelor modificări normative în materie, din ultima perioadă, dezvoltarea comerțului electronic, TVA și hotărâri ale Curții Europene de Justiție în acest domeniu, impozitul pe venitul microîntreprinderii, impozitul datorat de nerezidenți, redevențele, etapele unei inspecții fiscale, optimizări fiscale pe seama cheltuielilor cu salariile, facilități fiscale generate de alte acte normative decât cele prevăzute în Codul fiscal.
Al doilea seminar, intitulat: „Noutăți în relația angajat-angajator”, este programat pentru ziua următoare, joi 28 mai, cu începere tot de la ora 10.00 și îi va avea ca invitați pe directorul executiv al AJOFM Iași, Gabriela Vasilache, și pe inspectorul șef al ITM Iași, Costel Grojdea, alături de alți specialiști.
În cadrul acestui seminar online vor fi abordate aspecte ce țin de actualele măsuri în vigoare privind șomajul tehnic, condiții de acordare, completarea corectă a cererilor, stadiul plăților efectuate etc. De asemenea, informații privind alte măsuri aflate la dispoziția angajatorilor pentru stimularea ocupării, precum și despre măsuri active preconizate în perioada următoare.
Totodată, vor fi abordate aspecte ce țin de securitatea și sănătatea în muncă, pentru o revenire sau o continuare a activității în condiții de siguranță, precum și corectitudinea derulării efective a relațiilor contractuale dintre angajatori și angajați.
În cadrul aceluiași seminar, vor fi trecute în revistă rezultatele campaniilor de colectare propuneri și sugestii în atenția autorităților publice, precum și percepția antreprenorilor în privința dezvoltării afacerii după confruntarea cu primul val epidemic.
„Ne propunem ca prin aceste seminarii să oferim posibilitatea antreprenorilor și specialiștilor din domeniul financiar-contabil și din cel al resurselor umane să obțină informații la zi privind reglementările legale și să clarifice anumite aspecte care, eventual, ar putea fi interpretate în mai multe moduri. Ținând cont de contextul în care ne aflăm, vom organiza aceste seminarii în mediul online și vom transmite celor care se înscriu, în timp util, detaliile necesare conectării.
Ne dorim să nu facem rabat de la caracterul interactiv, tipic evenimentelor organizate anterior la sediul nostru, pentru ca fiecare participant, care manifestă interes și alocă timp pentru participare, să obțină răspunsurile de care are nevoie.
În acest sens, ca de obicei, încurajăm participanții să ne trimită propriile întrebări și spețe chiar prin formularul de înscriere, pentru a le pune la dispoziția speakerilor.” a declarat Sorin Gheorghiu, director în cadrul Camerei de Comerț și Industrie Iași.
Participarea la aceste seminarii interactive este posibilă exclusiv pe bază de înscriere prealabilă. Doritorii sunt îndemnați să se înscrie din timp întrucât, pentru a păstra caracterul interactiv al seminarului, locurile sunt limitate.
Mai multe detalii, precum și formularele de înscriere aferente seminariilor, sunt disponibile pe site-ul Camerei de Comerț și Industrie Iași, www.cciasi.ro.