Rețeaua socială Facebook a înregistrat, pentru prima dată în cei 18 ani de activitate, prima scădere a utilizatorilor activi zilnici. Și veniturile din publicitate sunt afectate. Acțiunile companiei care deține Facebook, Meta Networks, au scăzut cu 20% în urma acestor anunțuri, relatează BBC.
Meta a spus că numărul utilizatorilor activi zilnici a scăzut la 1,929 miliarde în ultimul trimestru al anului 2021, comparativ cu 1,930 miliarde în trimestrul precedent.
Compania a vorbit, de asemenea, și despre încetinirea creșterii veniturilor din publicitate, din cauza concurenței rivalilor precum TikTok și YouTube.
Acțiunile Meta s-au prăbușit cu peste 20% în tranzacțiile de după închiderea bursei, în urma acestui anunț. Acest lucru a scăzut cu peste 200 de miliarde de dolari valoarea companiei pe piața financiară.
Acțiunile altor platforme de social media, inclusiv Twitter, Snap și Pinterest, au scăzut, de asemenea, brusc în timpul tranzacțiilor de după închiderea pieței.
Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a spus că vânzările firmei au fost afectate de faptul că publicul, în special utilizatorii mai tineri, a renunțat la rețeaua socială în favoarea altor platforme.
Meta, care deține a doua cea mai mare platformă de publicitate digitală din lume, după Google, a declarat, de asemenea, că a fost afectată de modificările privind confidențialitatea din sistemul de operare Apple.
Modificările au îngreunat targetarea și măsurarea publicității pe Facebook și Instagram și ar putea avea un impact „de ordinul a 10 miliarde de dolari” pentru acest an, potrivit directorului financiar al Meta, Dave Wehner.
Veniturile totale ale Meta, din care cea mai mare parte provine din publicitate, au crescut la 33,67 miliarde de dolari în această perioadă, depășind cu puțin previziunile pieței, potrivit Mediafax. De asemenea, compania a prognozat venituri cuprinse între 27 și 29 de miliarde de dolari pentru următorul trimestru, ceea ce este mai puțin decât se așteptau analiștii.
Zuckerberg a declarat că este încrezător că investițiile în video și în realitatea virtuală vor da roade, așa cum au făcut-o și pariurile anterioare pe publicitatea mobilă și pe Instagram stories.