Deputatul PNL Dumitru Oprea a adresat Ministrului Transporturilor o solicitare privind problema deselor întârzieri ale trenurilor şi cum pot fi despăgubiţi călătorii pentru aceste întârzieri.
„România se clasează pe ultimele locuri în UE la viteza de deplasare a trenurilor. Ultimul guvern PSD și-a asumat să susțină reforma structurală a transportului feroviar, promițând de la modernizarea gărilor și construcția de linii de mare viteză până la dotarea cu locomotive performante și creșterea ponderii transportului feroviar față de transportul rutier.
În realitate, nu s-a întâmplat nimic. Din cauza infrastructurii precare, trenurile din România au ajuns să circule cu viteze mai mici decât cele din secolul 18. Mai mult, pe lângă viteză, nu de puține ori, locomotivele ajung să se defecteze chiar în timpul deplasării. În tot acest timp călătorii sunt nevoiți să aștepte în plin câmp, uneori, neavând nici o predictibilitate asupra propriului program.
Oficiali din ministerul transporturilor au semnalat, în anul 2018, că la CFR Călători 8 din 10 locomotive ar fi avut nevoie urgentă de reparații, iar la peste 40% dintre vagoane se impuneau modernizări urgente”, a declarat parlamentarul PNL.
În acest context, deputatul Dumitru Oprea a cerut Ministrului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor informaţii despre numărul de kilometri de cale ferată la standarde europene de care dispune la ora actuală România. De asemenea, câte locomotive deţine CFR Călători şi câte dintre acestea necesită reparaţii urgente, dar şi câte locomotive noi au fost achiziţionate în ultimii 3 ani.