Şoseaua Bucium fiind şi ea în şantier de modernizare, va fi creat un drum paralel cu pasajul, cu o trecere la nivel cu liniile de tren din dreptul Gării Socola.
„Nu se va închide niciodată Pasajul Socola în totalitate. Soluţia constructivă de reabilitare a pasajului prevede închiderea parţială doar pe zonele în care se lucrează”, a anunţat primarul Mihai Chirica în ultima şedinţă de plen a Consiliului Local. Proiectul de consolidare presupune înlocuirea tuturor grinzilor din structura pasajului, iar circulaţia se va face „reversibil, de pe o parte pe cealaltă”, în funcţie de locul unde se intervine, a precizat el. O altă restricţie va fi la greutatea autovehiculelor: maxim 7,5 tone.
„Cealaltă circulaţie se va petrece la sol în strânsă legătură cu CFR”, a adăugat edilul. Practic, va fi creată o trecere la nivel cu calea ferată între pasaj şi Gara Socola, cu bifurcaţie la capătul din strada Mihail Sturza: sens unic spre intersecţia şoselei Bucium cu strada Bucium (cea care duce spre Baza 3) şi întoarcere pe după cele trei cămine, cu posibilitate de ieşire pe strada Trei Fântâni inclusiv pentru traficul greu.
Pentru un aces facil spre şi dinspre această rută alternativă, pe „Drumul Hoţilor” va fi amenajat un sens giratoriu care va avea în mijloc unul din stâlpii reţelei de înaltă tensiune. De aici porneşte drumul spre Gara Socola, lat în prezent de doar 4 metri, dar care urmează să fie lărgit la 7 metri. La capătul dinspre pasaj, drumul (asfaltat) va traversa liniile, dintre care doar trei mai sunt folosite – şi acestea foarte rar. Celelalte urmează să fie dezafectate de către Regionala ieşeană de Căi Ferate.
Citiți mai multe pe ziaruldeiasi.ro.