Pe întreaga perioadă a stării de urgenţă suntem nevoiţi să renunţăm la activităţile noastre zilnice şi să ne petrecem mai mult timp în casă. Poate fi deprimant sau frustrant că nu mai putem face tot ceea ce ne place, dar soluţii există, mai ales dacă ne putem continua munca de acasă. Trebuie doar să avem dorinţă şi imaginaţie, dar şi să ştim să ne organizăm timpul.
Munca de acasă, deşi pare simplă şi confortabilă în primele zile, poate veni la pachet şi cu nişte dezavantaje. Într-adevăr, e îmbucurător faptul că poţi să te trezeşti cu două ore mai târziu pentru că nu mai trebuie să alergi spre birou, scrie adevarul.ro.
S-ar putea, însă, ca după o săptămână de lucrat de acasă, să-ţi fie dor de traficul de dimineaţă sau să-ţi doreşti un alt decor decât cel din camera ta. Tocmai de aceea, în contextul în care suntem nevoiţi să stăm mai mult timp în casă, vă propunem câteva idei de organizare a timpului liber atunci când lucraţi de acasă:
Planifică totul din timp
Fă-ţi un plan, aşa cum făceai şi când lucrai la birou. Organizează pe zile şi chiar pe ore ce ai de făcut. Altfel, vei avea tendinţa să te apuci de toate şi să nu duci nimic la bun sfârşit. Fă mâncare şi pune rufele la spălat după ce termini lucrul pentru serviciu. Sau poţi să comasezi lucrul în patru zile şi să te ocupi de casă în cea de-a cincea.
Alege un loc pentru birou
Oricât de tentant ar fi să stai toată ziua în pijamale, aşezată în pat, cu laptopul în braţe, se poate dovedi un mod de lucru nu foarte productiv. Nu trebuie să te îmbraci ca de serviciu şi nici să stai pe tocuri de 10 centimetri toată ziua, dar ar fi indicat să îţi creezi un mediu cât mai apropiat de cel de la serviciu, astfel încât să te poţi concentra pe ce ai de făcut. Dacă ai o cameră pe care nu o foloseşti, mută-ţi acolo biroul.
Nu lucra „peste program“
Chiar dacă nu ai propriu-zis un program, e bine să stabileşti câteva reguli. Stabileşte un interval orar în care să te ocupi de task-urile de serviciu, poţi să-ţi treci în agendă şi pauzele pe care le luai când mergeai la birou. De asemenea, ar trebui să îţi organizezi programul de lucru în funcţie de partenerii sau clienţii tăi.
Poate că o să ai chef să lucrezi nopţile sau în week-end pentru a face alte activităţi în timpul rămas, însă ţine cont de faptul că, pentru a avea succes trebuie să fii şi să arăţi că eşti disponibil, aşa că, încearcă să respecţi programul lor de lucru.
Fără, însă, a renunţa la libertatea lucratului de acasă.
Foloseşte calendarul
Lista cu lucruri de făcut e inutilă dacă nu aloci sarcinilor timp în calendar. Calendarul te ajută să îţi dai seama mai bine cât de multe poţi să realizezi, şi să faci lucrurile în cel mai potrivit moment, nu în ordinea dată de o listă. Calendarul te forţează să te confrunţi cu realitatea.
Calendarul te ajută şi să nu mai amâni: când aloci un anumit timp din calendar unei sarcini, impulsul de a o amâna se reduce, pentru că într-o anumită măsură, decizia e deja luată.
Fă-ţi un plan pentru întreaga săptămână
Ca să gestionezi proiectele pe termen mai lung, începe cu un plan pentru întreaga săptămână. Ai nevoie doar de o oră pe săptămână. În stilul acesta e mult mai uşor să ştii ce ai de făcut astăzi, mai ales că ai o viziune generală asupra întregii săptămâni. Apucă-te de proiectul de luni dimineaţă gândindu-te cât de bine o să te simţi când o să-l termini pe cel de vineri după-amiază.