R.A. Aeroportul Iași a semnat, astăzi, contractul pentru serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor la noua infrastructură, cu firma STRABAG SRL, liderul asocierii care a câștigat licitația pentru proiectul „Dezvoltarea Aeroportului Internațional Iași – Extinderea terminalelor de pasageri și a facilităților de parcare – Extras din SF – Modulul 1”. Astfel, s-a parcurs și ultima etapă necesară implementării proiectului, după ce săptămâna trecută a fost parafat contractul de finanţare europeană.
La eveniment au luat cuvântul Preşedintele Consiliului Județean, Costel Alexe, Directorul General al R.A. Aeroportul Iași, Romeo Vatră, Johann Andreas Poelzl, Managing Director STRABAG SRL, Claudiu Moraru, Area Manager STRABAG SRL.
Firma STRABAG are la dispoziție 4 luni pentru proiectare și elaborarea documentației tehnice, și alte 12 luni pentru realizarea lucrărilor.
Valoarea totală a proiectului este de 447.270.880,56 lei cu TVA, din care 303.253.941,74 lei valoare eligibilă. Valoarea contractului de execuție este de 327.949.984 lei fără TVA, din care: 5.847.997,37 lei fără TVA componenta de proiectare, 322.101.986,63 lei fără TVA componenta de execuție.
În urma implementării proiectului de extindere și modernizare, Aeroportul Iași va beneficia de un nou terminal având o capacitate de procesare de 3,3 milioane de pasageri/an. În perioadele de vârf, T4 va putea să asigure realizarea formalităţilor pentru 950 de pasageri pe oră. Vor exista șapte porți pentru Plecări și trei porți pentru Sosiri, cu fluxuri bidirecționale, iar îmbarcarea pasagerilor se va face prin aviobride-uri. În primă fază, vor fi amenajate trei astfel de poduri suspendate.
Viitorul terminal va fi construit cu o amprentă la sol de peste un hectar, pe trei niveluri (subsol, parter, etaj), și va avea o suprafață desfășurată de 31.210 mp, pe o lungime de 200 de metri și o adâncime de 50 de metri. T4 va fi ridicat pe actualul amplasament, în continuarea terminalului T3, și va fi legat de acesta printr-o galerie. T4 va deservi zborurile internaționale, traficul intern urmând a fi transferat din T2 în T3.
Această primă etapă a proiectului mai presupune reconfigurarea căilor de acces către aeroport și mărirea capacității de parcare auto la sol, de la 350 la 500 de locuri. În același proiect este inclusă și realizarea unui parc de panouri fotovoltaice.