La nivelul judeţului Iaşi, situaţia măsurilor întreprinse în vederea împiedicării răspândirii şi combaterii COVID -19 este următoarea:
- Un număr de 3.462 persoane sunt izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică şi care sunt monitorizate din punct de vedere medical de către DSP. Mai precizăm că 43 de persoane au ieşit din perioada de 14 zile de autoizolare.
- Conform ultimelor centralizări, un număr de 187 de persoane au fost plasate în carantină în spaţiile special amenajate.
- Structurile IPJ și IJJ au efectuat un număr de 2.370 verificări ale persoanelor aflate în izolare la domiciliu. În urma misiunilor efectuate au fost aplicate 262 de sancțiuni contravenționale în valoare de 406.610 lei. (Din acest total, IJJ Iași a verificat 204 persoane la domiciliu și au fost aplicate 61 de sancțiuni în valoare totală de 52.600 lei astfel: Legea 61/1991 – 8 sancțiuni cu valoare de 2.400 lei; O.U.G. 1 /99 – 10 sancțiuni cu valoare de 19.200 lei; O.M. 2/2020 – o sancțiune în valoare de 100 lei; O.M. 3/2020 – 42 de sancțiuni în valoare de 30.900 lei)
- De asemenea, au fost instalate alte 2 corturi triaj – unul la Sp. de Oncologie și unul la Sp. Dr.C.I. Parhon Iași – ajungând acum la un total de 15 corturi instalate în Județul Iași.
- Având în vedere noile proceduri, pentru această perioadă Institutul Regional de Oncologie Iasi a modificat circuitul triajului epidemiologic şi traseul pacientului. În acest sens, IRO Iaşi a solicitat de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi două corturi, care sunt montate în momentul de faţă în curtea institutului. Triajul epidemiologic al pacientului este efectuat în cortul aflat vis-a-vis de Ambulatoriul Extern, personalul medical este costumat şi protejat complet, cu halate speciale, măşti cu filtru FFP2, viziere, ochelari de protecţie, capeline şi mănuşi. După ce se efectuează triajul, pacientul intră în ambulatoriu, unde este consultat de medicul oncolog sau hematolog, primeşte avizul pentru chimioterapie, moment în care se recomandă şi analizele medicale. Dupa aceasta etapă, pacientul merge la punctul de recoltă improvizat în cel de-al doilea cort. După finalizarea analizelor pacientul are acces în spital pentru a i se administra tratamentul. Nu vor fi refuzaţi pacienţii care vor veni din zone cu densitate mare de persoane infectate. Pentru aceştia există un spaţiu special în clădirea Ambulatoriului Extern. Asistenţii medicali ce vor intra în contact cu aceşti pacienţi, vor fi echipaţi cu combinezoane medicale şi vor putea asigura în condiţii de maximă siguranţă chimioterapia. Pacienţilor li se vor pune la dispozitie măşti şi halate, iar fotoliile de chimioterapie sunt puse la distanţă unul faţă de celălalt. La sfârşitul programului spaţiul se dezinfectează. În cazul în care un pacient este simptomatic, este pregatit un cabinet în care acesta va sta izolat pentru efectuarea tuturor procedurilor/demersurilor pentru siguranţa pacientului şi a personalului medical.
6. Grupul de Comunicare Strategică a semnalat pe parcursul zilei de ieri actualizarea modelului declaraţiei pe proprie răspundere, accesibil pe pagina https://stirioficiale.ro/, care a fost simplificat în privinţa datelor care necesită a fi completate.
Documentul poate fi redactat/completat de pe PC/laptop în câmpurile predefinite, în formatul PDF, necesitând ulterior tipărirea şi semnătura olografă a titularului.
De asemenea, documentul poate fi tipărit și completat olograf („de mână”) în câmpurile predefinite, necesitând totodată semnătura olografă a titularului. Totodată, reamintim faptul că declaraţia pe proprie răspundere poate fi redactată integral olograf, cu preluarea tuturor elementelor din modelul declaraţiei pe proprie răspundere pus la dispoziţie. Precizăm faptul că orice alte iniţiative de a dezvolta platforme electronice folosite pentru completarea declaraţiilor pe proprie răspundere/adeverinţe de angajator NU beneficiază de acordul autorităţilor guvernamentale şi nu se realizează în colaborare cu acestea. În acest sens, avertizăm asupra riscului folosirii, în mod nejustificat, a unor astfel de instrumente electronice pentru prelucrarea şi folosirea fără drept a datelor personale. În privinţa prezentării declaraţiei pe proprie răspundere/adeverinţei eliberată de angajator personalului abilitat să verifice documentele, de pe dispozitive electronice (conform art. 4, alin 4, din Ordonanţa Militară 3/2020), precizăm că aceasta se va realiza în sensul prezentării fotografiei documentului menţionat, pe care trebuie să figureze semnătura olografă a titularului (declaraţia pe proprie răspundere) sau autentificarea angajatorului (adeverinţa angajator). Persoana va prezenta declaraţia pe proprie răspundere/adeverinţa de la angajator împreună cu actul de identitate, pe care personalul abilitat cu verificarea acestora le va putea fotografia.
7. În cursul zilei de ieri, în România au ajuns 45 de tone de echipamente medicale din Coreea de Sud, cu o aeronavă a NATO. Cele 100.000 de combinezoane de protecţie, achiziţionate de România, prin Oficiul Naţional de Achiziţii Centralizate şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, vor fi alocate în funcţie de nevoi, personalului medical din Ministerul Sănătăţii şi echipajelor operative ale Ministerului Afacerilor Interne.
- Le reamintim cetăţenilor să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
- La nivelul Judeţului Iaşi, numărul de telefon la care se poate apela CJCCI Iaşi, 24/24 ore, este: 0232.256.265.
- Reamintim ca Organizaţiile membre FONSS, Serviciul Voluntar de Ambulanţă – Asociaţia Ambulanţa. Life, Colegiul Sfântul Nicolae, Instituţia Prefectului Iaşi, prin Centrul de Urgenţe Sociale oferă suport persoanelor aflate in auto-izolare / carantina. Numărul de telefon al dispeceratului: 0757-110.243 si 0747-504.013 cu program intre orele 09.00 – 20.00.