Secţiunea SOS a aplicaţiei InfoCons este disponibilă de acum şi offline, iar consumatorii au acces la numerele de urgenţă la nivel naţional şi internaţional, dar şi posibilitatea de a le apela direct, fără costuri suplimentare, cu aplicaţia menţionată.
InfoCons menţionează că această facilitate reprezintă un real ajutor pentru consumatori, în special atunci când accesul la internet este prohibit datorită costurilor sau nu au acces la o reţea de internet. Totodată, în această secţiune SOS, au acces la întreaga listă a punctelor de trecere a frontierei din România, precum şi cu timpul pe care consumatorii îl vor petrece la ieşirea şi la intrarea în ţară.
Aplicaţia gratuită InfoCons este disponibilă în 33 de limbi şi vine în sprijinul consumatorilor cu informaţii utile, corecte, transparente şi pe înţelesul tuturor.
Aplicaţia InfoCons adună în secţiunea SOS numerele pentru: urgenţe – în cazul în care consumatorii se află într-o situaţie de criză; Protecţia Consumatorilor dacă întâmpină probleme cu produsele şi serviciile achiziţionate; Autoritatea Naţională Sanitară şi pentru Siguranţa Alimentelor în cazul în care se confruntă cu probleme legate de alimente; precum şi numerele utile şi de urgenţă la nivel judeţean cum ar fi: primărie, poliţia locală, Direcţia Sanitar Veterinară, Direcţia de Sănătate Publică.
Ce mai oferă aplicația InfoCons
Aplicaţia InfoCons este disponibilă pentru orice sistem de operare IOS, Android şi Huawei.
Astfel, având la îndemână aplicaţia gratuită InfoCons, consumatorii pot evita problemele care pot apărea pe parcursul sărbătorilor, pentru a nu avea surprize neplăcute. De asemenea, aplicaţia InfoCons pune la dispoziţia consumatorilor: scanarea codurilor QR de pe etichetele energetice ale produselor electrocasnice şi ale dispozitivelor electronice; scanarea codurilor de bare ale produselor agroalimentare pentru a afla ingredientele, numărul şi tipul aditivilor alimentari, alergeni, cantitatea de zahăr, sare, calorii; toate numerele utile şi de urgenţă la nivel local, naţional şi internaţional; alertele pentru produsele alimentare şi nealimentare.
InfoCons menţionează că dreptul la informare este un drept fundamental al cetăţenilor, iar mai ales în situaţiile de urgenţă acest drept este unul esenţial. În momentele de criză, orice minut contează şi poate face diferenţa. Astfel, scurtarea procesului de căutare a numerelor de urgenţă prin colectarea acestora într-o singură aplicaţie înseamnă câştigarea unor minute în plus, minute care în unele situaţii sunt esenţiale.
„În contextul actual, accesul direct, gratuit şi nemijlocit la informare cu privire la soluţionarea unor probleme imediate de tip acces la numere de telefon de urgenţă trebuie să fie o normalitate indiferent de etnie, sex, vârstă, religie, cetăţenie şi în acest considerent InfoCons aduce în premieră, la nivel global, prima soluţie unitară prin care cetăţeanul poate avea acces direct, simplu şi eficient la numere de telefon de urgenţă în cadrul Aplicaţiei Inovative Unice la nivel global şi gratuite InfoCons”, susţine Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons.
(Sursa: Agerpres)