În luna februarie ponderea lucrărilor efectuate la drumul axial dintre Suceava și Iași era de 42%, deși trebuia să treacă de 80%.
Precizarea a fost făcută de președintele Consiliului Județean (CJ) Suceava, ca răspuns la întrebările unor consilieri județeni, unii susținând că ar fi vorba de o pondere de numai 14%.
De fapt, așa cum a explicat șeful administrației județene, neînțelegerea provine din faptul că în proiectul de aprobare a execuţiei bugetelor, supus aprobării deliberativului judeţean, era indicată o pondere de 14,92%, dar din prevederea bugetară pentru întregul an cu referire la Axa rutieră strategică 1 Iaşi-Suceava. Potrivit cursei citate, în perioada trecută din anul 2022, în conturile Proiectului s-au făcut plăţi de aproximativ 31,71 de milioane de lei, „în urma rezilierii contractului de lucrări urmând a fi demarată, în cel mai scurt timp, procedura de achiziţie a expertizării restului de executat”.
Președintele Consiliului Județean Suceava crede în continuare că proiectul european ce vizează modernizarea drumurilor de pe axa strategică Suceava-Iași este prioritar. Mai mult de atât, și-a exprimat speranța că locuitorii vor beneficia, într-un final, de lucrări la o calitate cât mai bună.
„Nu vreau să intru în mai multe amănunte. Ne vom ocupa în primul rând ca oamenii să aibă confortul pe care îl așteaptă cât mai repede pe rutele acestea. Asta e cel mai important”, a spus Gheorghe Flutur.
Șeful administrației județene a spus că a avut mai multe întâlniri cu firmele de construcții iar membrii deliberativului au fost informați de-a lungul timpului, dar a încercat să se delimiteze de speculațiile și discuțiile cu privire la litigiile care sunt și au fost în derulare cu firma care este lider de asociere în proiectul de modernizare a drumului județean de la Suceava la Dolhasca și de la Suceava prin Moara – Stroiești până la Dărmănești..
„A fost problema prețurilor, să zicem, dar am spus mereu să le actualizeze la inflație, cu indicii de inflație! Sunt oameni care se ocupă direct de asta, îți spun care sunt cifrele. Uneori nu se înțeleg părțile între ele legat de procentul de majorare, dar trebuie să respecți legislația. Din păcate, în țară, s-au mai întâmplat asemenea de incidente de parcurs și pe alte drumuri”, a mai declarat Gheorghe Flutur.
În opinia lui Gheorghe Flutur au mai fost astfel de litigii – șeful administrației județene insistând pe aspectul „comercial” al litigiilor – și a spus că nu sunt foarte multe procese de acest fel între Consiliul Județean și operatorii economici care au lucrat la proiecte cu fonduri europene, dar că acest gen de litigii vor trebui tratate ca atare.
Cu toate că ponderea de 42% este cea care rezultă din actele de până acum, CJ Suceava are în vedere ca organizarea unei licitații pentru atribuirea unui nou contract de lucrări să se facă în baza unei evaluări noi care să certifice nivelul/stadiul de la ora actuală. Și aceasta a fost o temă de discuții la ședința deliberativului, însă nu la vreunul din proiectele supuse hotărârii membrilor deliberativului.
„Acum facem o expertiză tehnică să poți merge mai departe cu toate aceste etape, conform legislației”, a spus Gheorghe Flutur.
La ședința vineri a deliberativului județean sucevean, președintele Gheorghe Flutur a prezentat o scurtă expunere despre situația de la Axa rutieră strategică 1 Iaşi-Suceava. Deși erau anumite date accesibile consilierilor județeni, discuțiile îndeosebi la final de ședință au decurs astfel încât a fost abordat din nou subiectul drumului respectiv.
Sursa: obiectivdesuceava