Din ce în ce mai mulți antreprenori, contabili și reprezentanți de companii își exprimă nemulțumirea cu privire la problemele apărute în sistemul de facturare digital.
Din cauza lipsei de cunoștințe, au luat naștere grupuri de discuții pe Facebook, în care se dezbat cu intensitate diverse obligații, care sunt mai mult sau mai puțin clare, legate de înrolarea în acest sistem.
“Am primit mailul cu aprobarea de înrolare în SPV. Ce d**cu fac de aici?” – acesta este mesajul sincer al unui antreprenor nedumerit. Mai în glumă, mai în serios, astfel de întrebări sunt la ordinea zilei, pe toate grupurile de Facebook dedicate sistemului digitalizat de facturare RO e-Factura. Fie că vorbim de mici antreprenori, contabili sau de administratorii unor companii, necunoscutele vin din toate direcţiile. La fel şi sfaturile sau problemele întâmpinate, scrie ziaruldeiasi.ro.
Experienţa unui antreprenor ieşean
De aici spune că s-a inspirat şi Dragoş, un tânăr antreprenor din Iaşi, care conduce o afacere din domeniul comerţului cu amănuntul. Recunoaşte că îi este greu să ţină pasul cu acest sistem de facturare, pentru că necesită timp şi costuri suplimentare pentru semnătura digitală şi formatarea de softuri pe care trebuie să le folosească.
“Ideea asta de facturare e normală, că nu doar la noi se aplică. Problema este că în România a venit brusc, şi nu o să funcţioneze bine. Deja se blochează. Trebuia introdusă treptat, zic eu. Eu aşa am văzut pe afară. Chiar am un prieten în Germania unde, la fel, există un sistem digitalizat de facturare. Acolo, s-a introdus mai întâi un sistem de genul ăsta doar pentru firmele cu o cifră mare de afacere, şi abia după câţiva ani se introduce obligaţia şi pentru firmele mici”, a spus Dragoş Terzea, administratorul unei societăţi din Iaşi.
Citiți și „Fabricat în Moldova”, la a 21-a ediție
„La ANAF mai apare zilnic câte un buton nou”
Odată cu sistemul digitalizat de facturare, firmele mici, care obişnuiau să îşi lase gestiunea unui contabil, sunt acum obligate să înveţe administratorii procesul de facturare, care nu poate fi realizat de către persoane din exterior. Există totuşi o perioadă de graţie, pentru firmele care încă nu şi-au digitalizat sistemul de facturare, respectiv 1 aprilie 2024. Asta înseamnă că, deocamdată, cei care nu emit facturi prin sistemul RO e-Factura, nu vor fi sancţionaţi. Ulterior, firmele care nu vor respecta regimul RO e-Factura vor risca amenzi cuprinse între 1.000 şi 5.000 de lei.
Citiți mai multe pe ziaruldeiasi.ro