Nu mai zăboviţi: intraţi în concurs! Mai sunt doar câteva zile în care românii îşi pot vota oraşul preferat în competiţia naţională pentru desemnarea Destinaţiei Anului 2022. Iaşul este între finalistele categoriei city-break, alături de Braşov şi Târgovişte. Ultima zi de vot este 31 mai şi, deocamdată, nu se cunoaşte clasamentul intermediar.
Avem însă un indiciu indirect, care poate fi sau nu relevant: pe site-ul paginii de concurs conduce la numărul de comentarii (25) Târgovişte, oraşul care săptămâna trecută era bulversat de anunţul RO-Alert cum că un leu se plimbă liber pe străzi. Un amănunt hilar, dar care, spun mulţi pe forumurile de profil, ar putea conta în aceste zile decisive: v-aţi duce în city-break într-un oraş în care ştiţi că se mai întâmplă să se plimbe câte un leu pe stradă?
Iaşul însă, cu 20 de comentarii, este descris cel mai amplu şi mai apreciativ de internauţi, în timp ce Braşovul, cu doar 10 comentarii, pare mai degrabă ignorat, scrie ziaruldeiasi.ro.
Ieşenii ar trebui să mizeze pe ei înşişi, pe vibe (atmosferă) şi pe creativitate atunci când vor să îşi promoveze oraşul, sunt de părere Anca Zota, managerul Centrului de Informare Turistică Iaşi, dar şi Adrian Mironescu, designerul ieşean care a câştigat în 2021 trofeul de aur în competiţia internaţională „Transform Awards Europe” la categoria „Cel mai bun brand de localitate sau de ţară”.
Anca Zota – „Iaşul şi-a cam pierdut stilul ăsta de oraş tradiţional, deja are un vibe foarte bun, un vibe cultural foarte bun, un vibe tineresc foarte bun, şi e foarte faină atmosfera. Toată lumea care vine la noi la Centrul de Informare Turistică este foarte încântată de atmosfera din Iaşi, de oameni, de faptul că sunt cafenele peste tot, locuri drăguţe. Adică toţi au o surpriză plăcută”.
Adrian Mironescu – „Noi ar trebui să venim în competiţie cu ideea de creativitate, să realizăm evenimente, să nu depindem doar de munţi, ca Braşovul, sau de clădiri existente, ci să venim cu lucruri noi. Neavând nici autostradă, trebuie să ne folosim de ce avem şi atuurile să le scoatem cât mai în faţă. Atuul cel mai mare al Iaşului este format din oameni”.
Un titlu care ar aduce avantaje
Participarea la târguri internaţionale de turism cu insigna “Destinaţia Anului 2022” în România aduce avantaje oraşelor câştigătoare. Atrage atenţia, stârneşte curiozitatea şi stimulează turiştii indecişi în privinţa destinaţiei de city break, de exemplu.
“Poate nu ai auzit în viaţa ta de Iaşi, dar dacă ştii că este Destinaţia Anului, atunci este cu totul altă poveste. Chiar dacă e pe locul 3, ceea ce sper să nu se întâmple, tot este OK. Plus că insigna asta, de Destinaţie a anului, noi putem să o păstrăm trei sau cinci ani şi să o folosim şi în 2023, şi în 2024, şi să spunem: “Iaşi, Destinaţia Anului în România 2022”. Are efect pe termen lung. Încă se mai vorbeşte despre Sibiu, Capitală Culturală în 2007, deci acum 15 ani. Ecourile se duc departe în timp”, a explicat Anca Zota.
Tinerii sunt publicul ţintă al Iaşului, iar experienţele pe care oraşul le poate oferi acestora ar trebui să fie preocuparea principală a operatorilor din turism, cred cei doi specialişti în branding şi turism. „Dacă îmi vin prieteni aici, în primul rând mă gândesc să le ofer experienţe. Experienţe culinare, îi trec prin câteva restaurante creative ale Iaşului, încerc să îi conectez cu alţi oameni foarte creativi, cu care se poate povesti şi cu care să poată să-ţi creeze propriile poveşti. Încerc să îi leg de industria aceasta a creativităţii”, spune Adrian Mironescu, în timp ce Anca Zota punctează şi repere culturale ale oraşului, dar aminteşte şi de activităţile în aer liber pe care turiştii le pot face la Iaşi.
Cititi mai multe pe ziaruldeiasi.ro