Se va circula în sistem alternant în zona comunei Bălţaţi şi între Strunga şi podul peste Siret. Doar într-o zi, pe 1 februarie, 7 oameni au murit într-un grav accident pe E583.
Drumul european E583 va avea, în premieră, sectoare de circulaţie alternantă. Pentru început, va fi implementat un proiect pilot pe două porţiuni: zona comunei Bălţaţi şi între Strunga şi podul de la Şcheia. Soluţia a fost testată deja de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în alte locuri din ţară, iar modelul care va fi aplicat la Iaşi este cel de pe DN2, din zona localităţii Afumaţi.
Scopul CNAIR este de a reduce riscul de accident. Amintim că, recent, la Bălţaţi, a avut loc un grav accident de circulaţie în care şi-au pierdut viaţa şapte persoane. Conform unei adrese CNAIR, planul este unul avansat şi va fi implementat în acest an. „Într-adevăr, pe cele două sectoare menţionate de dvs. avem în pregătire un astfel de proiect, iar, până la sfârşitul verii, îl vom pune în practică”, a confirmat pentru ZdI Dănuţ Pilă, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP).
În ce constă circulaţia alternantă
Soluţia se poate implementa în zone unde drumul european are 3 benzi de circulaţie: banda din mijloc este utilizată ca bandă de depăşire, alternativ, pentru fiecare dintre cele două sensuri de mers (sistem 2^1).
De exemplu, în zona comunei Bălţaţi, se are în vedere introducerea circulaţiei alternante pe un tronson de circa 6 km: banda de mijloc este schimbată între sensurile de mers la anumite distanţe, în general fiind vorba de minimum 1,2 km, dar acest aspect trebuie adaptat la condiţiile din teren. Un lucru care nu a fost stabilit încă de către CNAIR este modul în care vor arăta separatorii de sens: în curbe cu un anumit grad de periculozitate ar putea fi folosite cabluri de oţel cu o oarecare elascitate, iar pe drum întins vor fi, cel mai probabil, stâlpi de mici dimensiuni.
Cititi mai multe in ziaruldeiasi.ro