Odată cu aprobarea în Consiliul Judeţean a opţiunii de dezvoltare pe actualul amplasament, vor începe procedurile obişnuite obligatorii: studiu de fezabilitate, plan urbanistic zonal, aplicaţie pentru fonduri europene.
Dintre cele trei scenarii cuprinse în Masterplanul de dezvoltare a Aeroportului Iaşi, Consiliul de Administraţie al aerogării l-a ales pe al doilea – cel pentru dezvoltarea la maximum a spaţiului în care funcţionează acum terminalele de pasageri, scrie ziaruldeiasi.ro.
Studiul, care va costa regia 3,8 milioane de lei, a fost contestat în trecut de liberalii din CJ, dar în şedinţa din această săptămână acest subiect revine, odată cu opţiunea administraţiei Aeroportului.
Aşa cum am mai relatat, suma limitată pe care aerogara o poate accesa din fonduri europene, dar şi termenul destul de strâns rămas până la recepţionarea obiectivelor finalizate au determinat alegerea Variantei 2.
Aceasta presupune unirea Terminalelor 2 şi 3, etajarea lor şi construirea unei parcări extinse, pe două niveluri. Dacă timpul şi finanţarea o vor permite, pe Aeroport vom vedea şi un turn de control nou până la sfârşitul lui 2023.
Practic, după votul de miercuri, în care Consiliul Judeţean va confirma opţiunea administraţiei Aeroportului, proiectantul va demara studiul de fezabilitate, va realiza documentaţia pentru cererea de finanţare şi pentru obţinerea Planului Urbanistic Zonal.
„Este un proiect de 75 de milioane de euro care trebuie să răspundă mai multor aşteptări. Să ajungem la cele 4 milioane de pasageri pe vest (numărul maxim de pasageri pe care îl va putea procesa noul terminal reunit, n.r.) şi vă garantez că vom găsi parteneri de finanţare pentru proiectul amplu de dincolo de pistă”, a declarat vicele Marius Dangă în raportul săptămânal prezentat, ca în fiecare vineri, pe pagina sa de Facebook.
Proiectul construirii de la 0 a unui complex aeroportuar pe cealaltă parte a pistei este Scenariul 3 al Masterplanului, însă finanţarea necesară se situează în jurul sumei de 180 de milioane de euro. Realizarea unei noi aerogări nu va fi posibilă însă fără concesionarea anumitor porţiuni din acest uriaş proiect, idee agreată şi în mandatul trecut al CJ, şi în cel început astă-toamnă.