- După externare, oamenii primesc facturi – surpriză pentru diferite servicii medicale pe care nu le-au ales ei sau despre care nici măcar nu știau că au avut vreo legătură cu îngrijirea lor, relatează alephnews.ro
- 350 de foști pacienți au trimis la redacția cotidianului New York Times facturile – surpriză primite după spitalizare.
- O pacientă care a fost transportată cu elicopterul de la un spital la un altul, pe o distanță de 30 de km, a primit acasă o factură de la compania de ambulanță aeriană: avea de plătit 52.112 dolari.
Aproximativ 450.000 de americani au fost spitalizați cu coronavirus. Chiar și pentru cei care au o asigurare medicală solidă, spitalizarea poate genera facturi medicale costisitoare, relatează The New York Times.
Pentru a înțelege adevăratul cost al spitalizărilor pentru coronavirus și impactul pe care aceste facturi medicale îl au asupra pacienților, cotidianul a invitat cititorii să trimită facturile la redacție.
Baza de date formată astfel, din chitanțele trimise de 350 de cititori, arată că pacienții cu coronavirus se confruntă cu aceleași tipuri de facturi medicale surpriză, care au afectat sistemul de sănătate de zeci de ani.
În SUA toate serviciile de care au parte pacienții au ciclu de contabilitate separată; astfel, pacienții primesc deseori chitanțe surpriză de la diferite servicii medicale – doctori, ambulanțe și laboratoare medicale, pe care nu le-au ales ei sau despre care nici măcar nu și-au dat seama că au avut vreo legătură cu îngrijirea lor.
După ce starea unei paciente cu coronavirus intubate s-a înrăutățit rapid, medicii au decis să fie transportată cu avionul la un spital cu resurse de îngrijire mai bune. Pacienta a fost transportată cu elicopterul de la un spital din Philadelphia la un altul, aflat la aproape 30 de km distanță. A rămas internată șase săptămâni în noul spital și s-a refăcut. Când a venit acasă a primit o scrisoare de la compania de ambulanță aeriană: datora 52.112 dolari pentru transportarea la cel de al doilea spital, relatează The New York Times.
S-a dovedit că 20% dintre pacienții de la Urgențe sunt puși în situația de a achita astfel de sume – surpriză.
Casa Albă a susținut anul trecut un plan de interzicere a acestor tipuri de facturi, dar acesta a fost abandonat. Societățile de capital privat, cărora aparțin mulți dintre furnizorii medicali care livrează facturi surpriză, au investit milioane în spoturi publicitare care se opuneau planului. Președinții comisiei care se ocupa de acest aspect au ajuns apoi la neînțelegeri din motive jurisdicționale și au amânat problema; apoi a venit pandemia.
Unii pacienți declară că se simt copleșiți nu doar din punct de vedere material, dar și psihic, de mulțimea de facturi pe care le primesc acasă. Potrivit unui studiu care examinează simptomele neurologice ale bolii, o treime dintre pacienții cu coronavirus, care au fost spitalizați, au raportat o modificare a stării lor mentale după contractarea bolii. Mulți pacienți abia reușesc să realizeze activități de bază, precum gătitul sau plătirea facturilor.