Un sindicat al profesorilor de la Iași îi îndeamnă pe dascăli să nu participe la consultarea publică propusă de Ministerul Educației privind revizuirea planurilor cadru de la ciclul gimnazial, cu scopul final de tăiere a orelor petrecute de elevi la școală.
Reacția sindicatului vine la scurt timp după ce Ministerul Educației a trimis către inspectorate niște chestionare prin care profesorii, părinții, dar și cei interesați de educație își pot exprima părerea despre disciplinele de studiu care ar trebui să nu se mai regăsească în planurile cadru începând din toamnă, scrie hotnews.ro.
Printr-un mesaj pe Facebook, Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi (USLIP) îi îndeamnă pe profesori să nu completeze chestionarul care propune eliminarea unor discipline.
De asemena, într-un comunicat de presă, USLIP critică consultarea privind planurile cadru de la gimnaziu făcută de către MEC și spune că ”poate fi încadrată în zona încercărilor de a demonstra că Pământul este plat”.
”Părinții vor oferi răspunsuri prin prisma dificultăților pe care le întâmpină proprii copii la școală, în timp ce profesorii vor încerca să își apere propria disciplină. Se va ajunge la o stare de agitație în interiorul unităților școlare care nu va contribui cu nimic la acel rezultat constructiv pe care clamează Ministerul că și-l dorește. Se demonstrează că demnitarii din Ministerul Educației nu înțeleg că problema nu ține de discipline, ci de conținuturile stufoase și nerelevante”, susțin sindicaliștii.
USLIP îi critică pe cei care au întocmit chestionarele, care în opinia lor nu au o pregătire temeinică
”Să faci abstracție de inexistența unor profesori formați transdisciplinar și să te gândești că ai putea face predare în viitorul apropiat prin comasarea unor discipline, fără a avea profesori formați, conținuturi și manuale proiectate într-o astfel de direcție ne arată diletantismul și preocuparea, din nou, pentru imagine a actualei conduceri a Ministerului”, mai spun sindicaliștii.
În comunicatul de presă, USLIP le spune părinților și elevilor că schimbările trebuie să se bazeze pe studii de impact.