Procurorii DNA Iaşi au ridicat acte de la Consiliul Judeţean (CJ) privind licitaţia şi atribuirea primelor două loturi ale Axei rutiere Iaşi – Suceava. Preşedintele CJ, Maricel Popa, spune că nu ştie cine a făcut plângerea.
„Pe Loturile 1 şi 2 ale Axei rutiere Iaşi-Suceava a fost făcută o reclamaţie la Parchet. Ne-a venit o înştiinţare săptămâna trecută să înaintăm documentaţia de licitaţie şi tot ce e legat de Axa 1, tronsonul 1 şi 2. Nu ştim cine a formulat reclamaţia, vom afla doar după finalizare“, a declarat Maricel Popa, care susține că procedura a fost transparentă şi a respectat legea pas cu pas.
Lotul 2 (Gropniţa-Belceşti) a fost primul atribuit, fiind cel mai scurt (20 km) dintre cele trei sectoare în caare a fost împărţită Axa. De altfel, a fost o singură ofertă, care a şi fost declarată câştigătoare, asocierea Alpenside-General Trust Argeş.
Pentru Lotul 1, între Breazu şi Gropniţa, au licitat două asocieri, cea condusă de Alpenside şi cea dintre Con Ted Company şi Trasmir Vaslui.
„Pe tronsonul 3 al Axei Iaşi-Suceava avem o contestaţie. Aşteptăm 15 zile pentru reevaluare şi pentru a răspunde la toate punctele din contestaţie. Se reevaluează. Nu pot să vă spun acum, deoarece nu interacţionez cu comisia. După ce se finalizează absolut tot, ne întâlnim şi luăm toate punctele de vedere“, a explicat şeful CJ.
Lotul 3 este cel mai lung: 40,6 km, şi mai scump: 90 milioane lei. Ca urmare, aici au fost depuse trei oferte, una de la Alpenside, de data asta în asociere cu WFA Impex, una de la Daroconstruct, autoarea contestaţiei, firma lui Giani Canschi, care a obţinut şi contractul refacerii Spitalului de Copii, şi asocierea Eky-Sam SRL-DIMEX 2000 Company SRL.
Licitaţia pe acest segment va fi reluată, mai ales că WFA Impex, companie legată de teleormănenii de la Tel Drum, avea interdicţie să participe la licitaţii. Dincolo de graniţa judeţului, partea suceveană a Axei se află în evaluare financiară.
Licitaţia pentru atribuirea celor două loturi din judeţul vecin a fost lansată la începutul lunii septembrie, suma alocată pentru modernizarea celor 75 km de drum fiind de 181,7 milioane de lei. Aici, situaţia e pe dos faţă de Iaşi: bătălia se dă pe segmentul cel mai scurt (3 oferte).