Serviciul de mesagerie mobilă WhatsApp, deţinut de reţeaua socială Facebook Inc, a anunţat că a introdus o nouă funcţie de “coş de cumpărături” care permite utilizatorilor să îşi facă cumpărăturile prin intermediul aplicaţiei.
“Cu aceste coşuri de cumpărături, oamenii pot răsfoi un catalog, selecţiona multiple produse şi trimite o comandă sub forma unui singur mesaj”, explică WhatsApp într-o postare pe blog în care precizează că această opţiune va fi disponibilă în întreaga lume începând de marţi.
Prin această nouă funcţie, WhatsApp încearcă să atragă comercianţi şi companii pe aplicaţia sa WhatsApp Business, pentru a-şi gestiona comenzile şi schimburile cu clienţii.
De asemenea, vrea să îşi încurajeze baza de 1,5 miliarde de utilizatori individuali din întreaga lume să îşi facă cumpărăturile via aplicaţia sa.
WhatsApp nu câștigă bani din publicitate
Dezvoltarea tranzacţiilor pe serviciul său de mesagerie este crucială pentru WhatsApp care, în pofida adoptării sale pe scară largă, nu câştigă bani din publicitate.
De asemenea, aplicaţia WhatsApp nu dispune încă de un serviciu de plăţi integrat.
Săptămâna trecută, WhatsApp a intrat în lupta pentru piaţa plăţilor mobile din India, o piaţă promiţătoare unde activează deja giganţi precum Google şi Alibaba.
Filiala Facebook a anunţat lansarea WhatsApp Pay în India, cea mai mare piaţă a sa cu aproximativ 400 milioane de utilizatori ai serviciului său de mesagerie.