În urma instituirii stării de urgență pe teritoriul României și a adoptării Ordonanţei Militare nr. 3 din 24 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, conducerea Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a întreprins o serie de măsuri de protejare a studenților și a angajaților instituției, punând pe prim plan sănătatea și integritatea acestora. Astfel, începând cu data de 13 martie 2020, activitatea didactică și de cercetare la UAIC se desfășoară online, ca urmare a deciziei Consiliului de Administrație al UAIC de a suspenda activitățile didactice față în față.
De asemenea, 33 de angajați ai UAIC beneficiază de prevederile Legii 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ.
În această perioadă, funcționalitatea normală a tuturor activităților și serviciilor administrative este asigurată de un număr minim de salariați, pe baza unui program de permanență, ceilalți angajați beneficiind de concediu de odihnă, programat prin rotație.
Aceste decizii sunt valabile pe toată durata stării de urgență.