Lucrările la terminalul T4 al Aeroportului Internațional Iași au atins stadiul de execuție de 70%. Peste 500 de muncitori lucrează la fațade, geamuri, amenajări interioare, finisaje dar și la montarea instalațiilor.
De asemenea, într-un proces amplu de montare se află și cele două coridoare care vor conecta terminalul T3 cu T4.
T3 și T4 vor fi conectate prin două coridoare. Unul va face legătura între terminale în zona publică și al doilea va face legătura în zona restricționată. După ce vom operaționaliza noul terminal, tot ceea ce înseamnă control de securitate și check-in se va face în terminalul nou, declară Romeo Vatră, directorul Aeroportului Internațional Iași.
În premieră, Aeroportul Iași va beneficia de trei airbridge-uri (burdufuri), care sunt puse pe poziție la T4, având rolul de a simplifica procesul de îmbarcare. Noul terminal va fi dotat cu echipamente de scanare de ultimă generație, care vor crește viteza de procesare a fluxurilor de pasageri și a celor de bagaje. De asemenea, viitorul terminal T4, construit pe trei niveluri (subsol, parter, etaj), va avea șapte porți de îmbarcare, patru porți pe Sosiri, cinci filtre control securitate + 1 VIP, 20 de birouri check-in, opt sisteme self-check-in, lifturi și scări rulante.
Tot timpul ne-am aflat într-o cursă contracronometru cu implementarea acestui proiect pentru că putem obține finanțare europeană doar până la sfârșitul anului. Lucrările estimăm sa fie gata la jumătatea lunii decembrie și în momentul respectiv vom începe recepția, mai spune directorul Aeroportului Internațional Iași.
Aeroportul Internațional este dotat și cu un parc fotovoltaic care este deja pregătit pentru a fi pus în funcțiune. Amenajat pe o suprafață de 1 hectar, în zona de sud a pistei, parcul este realizat din panouri mate, are o capacitate de 1 MWh și va acoperi 20% din necesarul de energie electrică pentru IASI Airport, primul aeroport din România care va avea o sursă de energie regenerabilă.