Permisiunea a fost acordată de Primărie în baza legii taximetriei. Uber şi Bolt funcţionează în baza altei legislaţii, care în mod discutabil nu îi acordă acest tip de facilităţi.
Taximetriştii pot circula pe banda dedicată din Nicolina începând de ieri. În acest sens, Comisia de circulaţie a dat curs unei solicitări a Camerei Taximetriştilor. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, Sebatian Buraga, taximetriştii pot utiliza banda dedicată de pe traseul Lidl – Podu Roş în condiţiile articolului 20, alin. (5) din Legea 38/2003, privind transportul în regim de taxi. „Taxiurile pot circula în localităţi pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulaţia acestora”, se arată la articolul de lege, scrie ziaruldeiasi.ro.
„A fost o solicitare din partea Camerei Taximetriştilor în care s-a invocat Legea 38/2003 şi s-a dat curs acestei solicitări, dar cu condiţia ca circulaţia mijlocelor de transport să nu fie perturbată. Măsura intră în vigoare începând de la data comunicării, respectiv de astăzi (n.r. – ieri)”, a declarat Sebastian Buraga. Adresa Camerei Taximetriştilor nu a făcut referire şi la transportul de tip „ride-sharing”, activitatea acestui tip de transport fiind reglementată de un alt act normativ (OUG 49/2019). În context, de precizat că, la articolul 20, alin (2) al acestei ordonanţe se arată că „autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilităţile de trafic aferente serviciilor publice de transport public”.
Banda dedicată din Nicolina, de pe traseul Lidl – Podu Roş, este prima de acest fel instituită de către Primărie fără a avea o obligaţie în acest sens: alte benzi similare trebuie clar delimitate pe tronsoanele de căi de rulare recent modernizate cu fonduri europene.
Pe viitor, municipalitatea are în plan să instituie şi alte benzi dedicate transportului public şi în alte zone din oraş, dar un plan concret de implementare încă nu a fost clar definit de autorităţi.