Românii care își fac cumpărăturile online plătesc ceva mai puțin decât cei care merg în magazine. Un studiu lansat recent de Institutul Național de Statistică arată că unele produse din mediul online s-au ieftinit mai repede.
Este vorba de alimentele de bază, dar și de electronice și electrocasnice. Cei care fac astfel de cumpărături nu mai pierd timp prin magazine, însă există dezavantajul că nu își pot alege după bunul plac alimentele pe care să le pună în coș.
După ce au analizat cinci platforme care vând alimente online, specialiștii de la Institutul Național de Statistică susțin că la unele produse, ieftinirile au fost mai mari decât în magazine.
De exemplu, cartofii vânduți la tarabele din piețe sau chiar în hipermarketuri s-au scumpit lună de lună, însă în magazinele online nu au crescut așa de mult. Diferențele, spun specialiștii, țin de politica de marketing a comercianților care au costuri mai mici de întreținere și, astfel, vând mai ieftin.
Marian Neacșu, INS: „Dacă se înregistrează probabil o cerere foarte mare și există un volum foarte mare s-ar putea ca comercianții să aibă o reacție de reajustare în funcție de cerere. Aici ar putea să intervină diferite strategii de poziționare prin preț ale retelerilor respectivi strict pentru mediul online”.
În studiu, specialiștii au analizat prețurile la mai multe alimente care fac parte din coșul de bază.
De exemplu, în luna iunie, comparativ cu luna mai, făina s-a ieftinit cu 4,5%, în timp ce prețurile la uleiul de floarea soarelui și la fasole sunt mai mici cu peste trei procente. Ieftiniri se văd și în cazul produselor de origine animală – de exemplu la unt sau la lapte.
Cristi Movilă, expert comerț online: ”Pentru anumite produse care se găsesc mai ușor în online și pentru care pot să compar prețul este clar că le voi cumpăra mai ieftin pentru că am o libertate foarte mare imediat mă pot duce pe un alt site, imediat mă pot duce pe un comparator și atunci eu voi cumpăra la final de zi produsul cu prețul mai mic”.
Pe lângă prețurile uneori mai mici, cumpărăturile online ne ajută să economisim și timp. Însă nu de fiecare dată ce am comandat este și bun. De exemplu, legumele și fructele, nu mai pot fi alese după aspect. Pe de altă parte, luați în calcul și costurile suplimentare.
Bărbat: ”Costul de livrare per produs probabil că sunt mai mari, nu prea suntem atenți. Contează avantajul confortului și contează faptul că timpul economisit. Că avem joburi destul de solicitante”.
Un studiu realizat recent, arată că românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro anul trecut.
(Sursa: StirilePROTV)