Înainte ca echipele de vânzări să aibă acces la cele mai recente instrumente digitale, acestea au trebuit să gestioneze vânzările și să încheie tranzacții folosind metode clasice, care consumau timp. Din fericire, au dispărut vremurile gestionării manuale a comenzilor și încasărilor de către distribuitori.
Astăzi, organizația ta se poate baza pe soluții software care optimizează procesele de automatizare a forței de vânzări concepute pentru a îmbunătăți productivitatea echipei de vânzări prin automatizarea sarcinilor repetitive.
Ce este automatizarea forței de vânzări?
SFA este sistemul de automatizare a activităților specifice procesului de vânzări, fiind folosit de numeroase companii din industria Retail & FMCG. De obicei, automatizarea se concentrează pe eliminarea unor sarcini administrative repetitive și consumatoare de timp, cum ar fi preluarea comenzilor, înregistrarea încasărilor sau organizarea vizitelor la clienți.
3 beneficii cheie ale automatizării forței de vânzări
Un SFA software susține reprezentanții în activitățile de zi cu zi, în timp ce îi ajută pe lideri cu sarcini de nivel superior, în cele din urmă. Ariile care sunt îmbunătățite în business cu ajutorul unui soft SFA includ gestionarea vizitelor la clienți, optimizarea prognozării vânzărilor și chiar eficientizarea onorării comenzilor.
Automatizarea crește productivitatea și reduce erorile. Un proces robust de automatizare a forței de vânzări te va ajuta să crești productivitatea generală a afacerii tale. Reducerea sau chiar eliminarea intrărilor manuale de date pentru urmărirea activităților de vânzări și raportarea rezultatelor în fiecare săptămână. Acest timp poate fi în schimb alocat activităților care generează venituri, cum ar fi promovarea și încheierea de oferte.
Datele de vânzări oferă informații mai bune despre comenzile plasate, dar și despre procesarea acestora. SFA se integrează perfect cu comunicarea între membrii echipei tale de vânzări, precum și cu alte departamente. Procesele SFA adună adesea o multitudine de date privind performanța vânzărilor în timp real.
Automatizarea vânzărilor crește productivitatea și, implicit, veniturile. Economisirea de timp cu introducerea manuală a datelor nu este doar un beneficiu pentru reprezentanții de vânzări – managerii vor beneficia, de asemenea, de raportări și prognoze mai precise atunci când introducerea datelor este automatizată. În plus, raportarea și prognoza corectă îi ajută pe managerii de vânzări să gestioneze eficient echipele de vânzări, dar și produsele și ofertele disponibile.