Ministrul turismului, Daniel Cadariu, a declarat joi, 18 august, la Digi24, că se lucrează la o campanie naţională de promovare a obiectivelor și a destinaţiilor turistice din România. În campanie vor fi implicați influencerii, iar valoarea contractului este de 100.000 de euro, relatează News.ro.
Cadariu a precizat că urmează o „achiziţie publică pentru a dezvolta platforma ministerului, România.travel”. „În paralel, vom apela la acea formă de promovare prin intermediul influencerilor. Suntem în curs de achiziționare a unui contract. Săptămâna aceasta urcăm caietele de sarcini pe SEAP, facem achiziția publică”, a adăugat el. Potrivit ministrului turismului, agenția de publicitate câștigătoare va fi cea care va propune influencerii folosiți.
El a mai precizat că valoarea contractului va fi de 100.000 de euro. „Trebuie să ne raportăm la bugetul pe care îl avem şi e un început, având în vedere că, cel puţin în ultimii 2 ani de zile, nu s-a făcut nimic pe componenta de promovare”, a adăugat Cadariu.
Românii nu fac economii în vacanțe
Campania de promovare a destinațiilor românești vine în contextul în care, în 2022, românii vor cheltui aproximativ 6 miliarde de euro pe vacanţe în străinătate. Un record istoric, potrivit calculelor Ziarului Financiar, făcute pe baza datelor BNR. Potrivit Ziarului Financiar, românii au cheltuit pe vacanţe în străinătate 2,5 mld. euro în ianuarie-mai anul acesta. Străinii au cheltuit în ţară 1,4 miliarde de euro.
Dacă se păstrează acest ritm, deficitul pe turism se va duce la 2,64 miliarde de euro până la final de an. Nici războiul din Ucraina, COVID-19, inflaţia sau creşterea dobânzilor nu au domolit „foamea“ românilor de-a merge în vacanţe în afara ţării. Pe de altă parte, pentru educaţie, românii alocă cei mai puţini bani. Piaţa de carte este estimată la doar 75-80 mil. euro anual, de circa 80 de ori mai puţin faţă de suma alocată pentru călătoriile în străinătate. Marile agenţii de turism de pe piaţa locală, al căror business se bazează şi 90%pe outgoing, adică trimiterea românilor în străinătate, îşi freacă mâinile dat fiind cererea în creştere pentru vacanţe.
Sursa: Libertatea