Consilierii locali se vor reuni, la sfârşitul acestei săptămâni, într-o nouă şedinţă ordinară. Pe ordinea de zi au fost incluse aproape 30 de proiecte de hotărâre.
Una dintre deciziile pe care plenul Consiliul Local le va adopta vizează prelungirea măsurilor economice, luate la nivel local în contextul pandemiei Covid-19, şi pe perioada stării de alertă, până la ridicarea acesteia, notează ziaruldeiasi.ro.
Facilităţile fiscale au determinat, pe perioada stării de urgenţe, diminuări ale încasărilor la bugetul local. În domeniul activităţilor de comerţ şi alimentaţie publică, un calcul estimativ al Primăriei arată că încasările au scăzut cu circa 185.000 lei. În total, odată cu prelungirea măsurilor şi în perioada stării de alertă, impactul bugetar total va ajunge la peste 260.000 lei.
Reduceri semnificative ale încasărilor au fost şi în alte domenii. De exemplu, transportatorii în regim taxi beneficiază de o reducere cu 50% a diverselor taxe. În perioada stării de urgenţă, încasările de la transportatori au avut o valoare totală de aproape 12.600 lei faţă de cei peste 150.000 lei în perioada similară a anului trecut (16 martie – 14 mai 2019).
Totuşi, spune Primăria, nivelul scăzut al încasărilor de taxe în perioada stării de urgenţă vine şi în contextul în care mulţi transportatori au amânat solicitările de vizare sau eliberare autorizaţii: un articol din decretul prezidenţial stipula că se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă.
Un alt sector în care bugetul local va avea încasări mai mici faţă de 2019 este cel al publicităţii stradale.
„Se estimează că încasările la bugetul local vor fi diminuate în trimestrul II cu aproximativ 75%, în trimestrul III cu aproximativ 50%, iar în trimestrul IV cu aproximativ 25%, faţă de cele din anul 2019. În această perioadă, cele mai multe panouri din municipiul Iaşi au fost şi sunt neafişate cu reclame“, se arată într-un document-suport al proiectului de hotărâre privind prelungirea facilităţilor fiscale.
În sectorul publicităţii, estimările sunt că, faţă de anul trecut, când au fost încasaţi 684.220 lei din taxe, scăderea va fi cu circa 230.000 lei în 2020.