Google a acceptat să plătească redacţiile şi site-urile de ştiri din Franţa pentru utilizarea conţinutului aestora, o premieră în Europa, arată Reuters. Alphabet Inc, compania mamă a Google, a încheiat un acord în acest sens cu o asociaţie a presei franceze, la câteva luni după ce Consiliul Concurenţei din Franţa a solicitat companiei americane să plătească pentru conţinutul utilizat.
Prin această înţelegere încheiată de către Alphabet Inc. (Google) cu Alliance de la presse d’information générale (Alianţa Presei pentru Informare Generală -APIG) din Franţa, se încearcă găsirea unei modalităţi de plată pentru remunerarea presei franceze de către gigantul Tech american, cu titlul de drepturi conexe.
Acordul va fi studiat şi analizat cu mare atenţie şi de către reprezentanţii Facebook, a declarat pentru Reuters un avocat implicat în negocieri.
Google şi APIG nu au dezvăluit suma exactă de bani care va fi distribuită membrilor asociaţiei presei franceze, dar remunerarea editorilor va fi calculată individual pe baza unor criterii precum contribuţia la informaţii politice şi generale, volumul zilnic de informaţii publicate sau chiar accesările lunare pe internet.
„Alianţa presei de informare generală şi Google anunţă astăzi (joi – n.r.) un acord privind remunerarea drepturilor conexe conform legislaţiei franceze”, au anunţat cele două părţi într-un comunicat comun, subliniind că acesta este punctul culminant al multor luni de negocieri în cadrul stabilit de Autoritatea pentru Concurenţă (echivalentul Consiliului Concurenţei din Franţa).
„Acest acord marchează recunoaşterea efectivă a drepturilor conexe ale editorilor de presă şi începutul remunerării acestora de către platformele digitale pentru utilizarea conţinutului publicat de aceştia online”, a declarat Pierre Louette, preşedintele APIG.
Acordul stabileşte cadrul în care Google va negocia acorduri de licenţă individuale cu membrii APIG pentru publicarea recunoscută de informaţii politice şi generale, precizează semnatarii.
Aceste acorduri de licenţă „vor acoperi drepturile conexe şi vor oferi, de asemenea, ziarelor acces la News Showcase”, program recent lansat de Google în cadrul căruia remunerează mass-media pentru o selecţie de conţinut.