Federația Germană de Fotbal a hotărât să înceteze vânzarea tricourilor cu numărul 44, deoarece forma lor amintește de simbolul SS.
Federația germană de fotbal și Adidas au oprit vânzarea tricourilor Germaniei cu numărul 44 din cauza asemănării cu logo-ul unităților paramilitare SS ale Partidului Nazist. Adidas a încetat să ofere personalizarea tricourilor cu nume și numere, iar federația a oprit livrarea tricourilor cu numărul 44 din propriul său magazin online.
Federația a declarat că caută o alternativă pentru designul numărului 4, împreună cu partenerul său, 11teamsports.
„Niciuna dintre părțile implicate nu a observat vreo apropiere de simbolismul nazist în procesul de dezvoltare a designului tricoului”, a declarat federația pe X.
Retragerea tricourilor cu numărul 44 a survenit în urma observației că cele două cifre împreună arătau similar cu simbolul stilizat SS utilizat de grupul Schutzstaffel al Partidului Nazist. Acest grup, cunoscut sub numele de SS, includea unități de poliție, forțe de luptă și altele care au administrat lagărele de concentrare și au dus la uciderea în masă a civililor în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Nach Hinweisen aus der Community zum Trikotdesign: Der DFB prüft die Nummern 0–9 und reicht anschließend die Nummern 1–26 bei der UEFA zur Prüfung ein. Keine der beteiligten Parteien hat im Entstehungsprozess des Trikotdesigns eine Nähe zu einer NS-Symbolik gesehen. (1/2)
— DFB (Verband) (@DFB) April 1, 2024
Purtătorul de cuvânt al Adidas, Oliver Brüggen, a declarat că federația și 11teamsports sunt responsabile pentru designul numelor și numerelor de pe tricouri.
Citiți și Tesla în Germania își întrerupe producția după un atac al unui grup radical de stânga
„Oameni din aproximativ 100 de țări lucrează la Adidas. Compania noastră promovează diversitatea și includerea, iar ca firmă, ne angajăm activ împotriva xenofobiei, antisemitismului, violenței și urii sub orice formă”, a spus Brüggen. „Orice încercare de a promova opinii divizive sau de excludere nu face parte din valorile noastre ca marcă.”
Brüggen a spus că Adidas „respinge cu fermitate orice sugestie că aceasta a fost intenția noastră.”