În încercarea de a reduce cheltuielile publice și de a aduce mai mulți bani la buget, Guvernul României pare să ignore una dintre cele mai eficiente și rapide surse de venit: turismul. În timp ce în alte țări din regiune acest sector aduce încasări consistente la buget, în România se discută despre tăieri din fondurile destinate promovării destinațiilor turistice.
Vedeți și Demis doar pentru două ore după dezastrul de la Praid
România a fost vizitată anul trecut de aproximativ 2,5 milioane de turiști străini, plasându-se pe locul trei în topul celor mai puțin atractive destinații din Uniunea Europeană, după Polonia și Germania, potrivit statisticilor europene.
În prezent, România alocă doar două milioane de euro anual pentru promovarea externă, o sumă considerată insuficientă de către actorii din industrie. „Turismul este de fapt o mare afacere. Dacă nu investești în promovarea afacerii respective nu vei vinde produsul sau serviciul respectiv, or tu, la nivel de ţară, nu poţi să ai acelaşi buget de promovare pe care îl are o firmă”, explică Alin Bucea, președintele ANAT.
Consecința directă este că România atrage turiști mai mult din inerție decât prin eforturi active de promovare.
Potrivit Eurostat, turismul a generat anul trecut aproape 6% din PIB-ul național, una dintre cele mai mici contribuții ale sectorului turistic la economie dintre toate statele membre ale Uniunii Europene.
Fii alături de noi pe Facebook

