Guvernul României a luat astăzi o hotărâre crucială în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii rutiere a țării. La propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și a Ministerului Finanțelor, a fost adoptată legea pentru aprobarea contractului de finanțare pentru construcția Autostrăzii Ploiești – Pașcani.
Această autostradă este un proiect masiv care va juca un rol esențial în atingerea obiectivelor stabilite în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în special în ceea ce privește transportul sustenabil și siguranța rutieră. De asemenea, va contribui la îndeplinirea standardelor impuse de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea rețelei de transport transeuropene.
Autostrada Ploiești – Pașcani va aduce o serie de beneficii semnificative, printre care călătorii mai rapide și mai sigure, reducerea costurilor de operare a vehiculelor și minimizarea impactului asupra mediului înconjurător și asupra populației.
Pentru a facilita implementarea, autostrada a fost împărțită în patru secțiuni distincte, fiecare cu propriile sale caracteristici și cerințe. Estimările arată că autostrada va fi finalizată în 2025, reprezentând o lungime totală de 319 km cu două benzi de circulație în fiecare direcție.
Finanțarea pentru acest proiect uriaș va veni în mare parte din împrumuturi externe, acoperind până la 50% din costurile totale. Cu toate acestea, planurile includ și finanțare de la bugetul de stat, precum și din alte surse legal constituite.
Implementarea proiectului va fi gestionată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, care va colabora strâns cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.