De la blocarea punerii în funcțiune a noii fabrici în 2020 urmare a decretării stării de urgență, la o evaluare de peste 25 Mil.€ după numai doi ani. Crizele aduc și oportunități, dovadă că în plină pandemie fabrica de sacoșe BIOdegradabile Exonia, a reușit conform bilanțului 2021 proaspăt publicat, o creștere spectaculoasă a profitului EBITDA de peste +450% raportat la anul anterior.
Pe fondul exploziei vânzărilor online, piața națională de livrări la domiciliu a depășit pragul de un miliard de euro, comparativ cu 2019 când era estimată la ”doar” 150 de milioane de euro.
Livrările au necesitat un număr mare de sacoșe, iar propunerea de utilizare a sacoșelor din hârtie, făcută de fabrica de ambalaje Exonia la momentul oportun, a fost primită cu entuziasm de principalii jucători din această piață, atât în România dar mai ales în tările din vestul Europei și SUA. Rezultatul a fost creșterea cifrei de afaceri a diviziei de ambalaje bio a fabricii Exonia Holding cu 120% prin comparație cu cea din 2020, de la 11 la peste 24 milioane ron și a EBITDA de la 1 la peste 5 milioane lei.
La atingerea obiectivelor a contribuit în special creșterea productivității prin optimizarea proceselor tehnologice și a fluxurilor de producție ale fabricii, pe fondul emoțiilor începutului de an 2020, care au cerut luarea de măsuri drastice de reducere a costurilor, de scădere a procentului de deșeuri rezultate din procese dar și de introducere a unor noi soluții de digitalizare.
Mai important decât cifrele este că în această perioadă au fost atrași noi profesioniști și accelerate procesele prin investiții și inovații în curs de patentare, care conferă produselor fabricate un plus de estetică și funcționalitate.
În următorii doi ani se vizează atragerea de investiții equity, fonduri guvernamentale și credite bancare în valoare de aprox. 10 milioane de euro, care vor susține investițiile de tehnologizare, de creștere a capacității de producție cu cel puțin 300% și proporțional a cifrei de afaceri.
Sperăm ca reușita Exonia să reprezinte un fascicul de speranță pentru antreprenorii români greu încercați, care în această perioadă caută soluții la provocările generate de trecerea directă de la criza pandemică la cea a costurilor majorate de efectele colaterale ale războiului din proximitatea României. Mai sperăm și că din ce în ce mai mulți consumatori vor rezona la îndemnul Exonia de a reduce consumul de ambalaje și de a contribui la colectarea selectivă a acestora în vederea reciclării. Mai puțin, mai cu grijă și mai eficient reprezintă soluția pentru a avea un mâine.
Grupul Exonia a fost fondat în anii 2000 de omul de afaceri Tiberiu Stoian, antreprenor în serie cu investiții în industria ambalajelor, IT, turism, comerț în Romania și SUA și este format din trei entități: Exonia Holding, producător de ambalaje din hârtie, Exonia Production, producător ambalaje plastice și Artis Design, integrator de soluții de digitalizare industrială.