Războiul din Ucraina a reușit să deblocheze, indirect, un proiect major de infrastructură pentru Moldova.
Primarul Mihai Chirica a declarat că posibilitatea finanțării autostrăzilor Pașcani – Iași – Ungheni și Pașcani – Siret prin mecanismul european Security Action for Europe (SAFE) reprezintă un succes pe care clasa politică nu l-a atins în trei decenii.
Afirmația tranșantă a primarului subliniază frustrarea legată de întârzierea cronică a proiectelor de infrastructură esențiale.
Chirica consideră că contextul geopolitic actual, care impune crearea unor coridoare de transport rapide pentru scopuri militare, a grăbit decizii politice amânate de ani de zile.
„Din fericire sau din păcate, ce n-a reuşit clasa politică, Parlamentul, 30 de ani, a reuşit nenorocitul de război din Ucraina! Guvernul României a anunţat în această săptămână că tronsonul Paşcani – Iaşi – Ungheni din Autostrada „Unirii” A8, alături de tronsonul Paşcani – Suceava – Siret din Autostrada „Moldovei” A7 ar putea beneficia de finanţare prin mecanismul european Security Action for Europe (SAFE)”, a declarat joi primarul Iaşiului, Mihai Chirica.
Edilul ieşean a mulţumit guvernului României şi partenerilor europeni pentru susţinerea acestor proiecte „vitale” pentru Iaşi şi întreaga Regiune de Nord-Est, scrie news.ro.
„Astfel de investiţii, alături de modernizarea căilor ferate, sunt baza pe care putem construi cu adevărat o Românie europeană şi prosperă, fiindcă înseamnă mai multe afaceri, mai multe locuri de muncă, servicii mai bune, adică dezvoltarea nu numai a Regiuni de Nord – Est, ci a întregii ţări”, a adăugat primarul Mihai Chirica.
Comisia Europeană alocă României suma de 16,68 miliarde de euro, prin intermediul noului instrument financiar „Acţiunea pentru securitatea Europei” (SAFE), aceasta fiind a doua cea mai mare sumă distribuită unui stat membru, după Polonia, în cadrul acestui program strategic.
Citiți și Vouchere sociale de 250 de lei, acordate pentru 1,3 milioane de români
Potrivit Guvernului, participarea României la programul SAFE are trei implicaţii majore: componenta de apărare, cea bugetară şi cea de infrastructură. În cazul celei din urmă, este propusă spre finanţare o infrastructură mixtă civilă şi militară, capetele autostrăzilor din nord-estul României: A7 şi A8, Paşcani- Suceava-Siret, respectiv Paşcani-Iaşi-Ungheni.
Fii alături de noi pe Facebook

