Jumătate dintre români ar dori să achiziționeze o pompă de căldură, dacă ar avea finanțare. Numai că trei sferturi din populație nu știe mai nimic de pompele de căldură, iar 45% declară că nu știau că pompele de căldură pot fi folosite atât pentru încălzirea locuinței în timpul sezonului rece, cât și pentru răcire, vara.
Economice și ecologice
Dintr-un studiu sociologic realizat printr-un proiect susținut de companiile Delgaz Grid și E.ON reiese că motivul principal pentru care românii ar achiziționa o pompă de căldură este eficiența energetică, respectiv reducerea costurilor cu energia. Când sunt întrebați despre motivele pentru care ar achiziționa o pompă de căldură, peste 90% dintre respondenți indică reducerea costurilor cu utilitățile și cam tot atâția dubla funcție a acestor echipamente, de încălzire și răcire a locuințelor. Beneficiile pentru mediu sunt, totodată, în topul motivelor de achiziție pentru 84% dintre respondenți. Pompele de căldură sunt văzute ca o soluție alternativă de către 32% dintre respondenții care locuiesc în zone unde nu există sistem de termoficare și nici gaze naturale.
Prețul, principalul impediment
În schimb, în ceea ce privește impedimentele, prețul prea mare este considerat principalul inconvenient în achiziția unei pompe de căldură pentru 40% dintre respondenți, în aceeași măsură ca și lipsa informațiilor. Alți 20% spun că lipsa unor subvenții, după modelul Casa Verde, este un motiv serios care stă în calea achiziției unei pompe de căldură.
Dacă ar fi să cumpere o pompă de căldură, aproape 50% dintre români spun că ar apela la un magazin de specialitate, peste 9% s-ar uita la ofertele furnizorilor de energie, iar 41% spun că nu au o opțiune clară și că au nevoie să se informeze în prealabil.