O serie de lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară vor avea loc, în perioada septembrie – octombrie 2021, pe raza regionalelor Timişoara, Iaşi şi Cluj-Napoca, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie pe calea ferată, prin ridicarea restricţiilor de viteză şi îmbunătăţirea gradului de confort, a anunţat, luni, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
Una dintre lucrări este programată pe tronsonul Orşova – Valea Cernei (SRCF Timişoara) – pe linia II din staţia Orsova (km 388+200-388+400) şi pe aparatele de cale. În perioada lucrărilor (20 – 24 septembrie 2021), trenul IR 1692 (Timişoara Nord – Bucureşti Nord) circulă ca tren IR 12162, cu transbordare auto pe distanţa Băile Herculane – Drobeta Turnu Severin, iar trenul IR 72 (Bucureşti Nord – Budapesta) circulă ca tren IR 12172, cu transbordare auto pe distanţa Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane. De asemenea, pentru trenurile Regio se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto pe distanţa Orşova – Gura Văii şi retur.
Al doilea set de lucrări are loc pe secţiunile Suceava Vest – Stroeşti şi Ciprian Porumbescu – Berchişeşti (SRCF Iaşi) şi vizează lucrări de ciuruire integrală a prismei de piatră spartă şi buraj tehnologic, respectiv de ciuruire integrală a prismei de piatră spartă, buraj mecanizat şi înlocuirea materialelor uzate în tunelul CF, de la km 23+600 – 24+130. Potrivit sursei citate, reparaţiile se execută în perioada 21 septembrie – 21 octombrie 2021, în intervalele orare 9:20 – 12:50 şi 13:40 – 15:30, cu anularea perechii de trenuri 5703/5702 între staţiile Suceava – Câmpulung Moldovenesc şi retur, circulând doar pe relaţia Câmpulung Moldovenesc – Ilva Mică, şi retur.
Nu în ultimul rând, pe ruta Apahida – Baia Mare (SRCF Cluj), în perioada 22 septembrie – 21 octombrie, se desfăşoară lucrări de montare a noului pod feroviar, situat la ieşire din staţia CF Ileanda, km 86+322.
Pe durata lucrărilor se va asigura transbordare cu mijloare auto, pe distanţa Dej Călători – Baia Mare şi retur, pentru perechea de trenuri IR 1641/1642 (Bucureşti Nord – Baia Mare şi retur), pentru trenurile Regio 4094/4002 se asigură transbordare auto între staţiile Ileanda – Jibou, iar pentru trenurile IR 4001/4095 transbordarea cu mijloace auto se va realiza pe distanţa Surduc Sălaj – Ileanda.
CFR menţionează faptul că lucrările de reparaţii şi întreţinere a infrastructurii feroviare publice sunt finanţate din fonduri bugetare şi surse proprii ale companiei şi au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de transport pe calea ferată, prin restabilirea vitezei de circulaţie şi creşterea capacităţii de exploatare.
Sursa: Știrea de Iași