Guvernele Republicii Moldova şi României au semnat acordul de creare a unui nou punct de trecere a frontierei la Leova-Bumbăta, într-o zonă a frontierei în care pe o distanţă mare nu existau alte puncte.
Noul punct va fi doar al 7-lea la număr în categoria rutieră şi al 8-lea dacă luăm în considerare şi podul feroviar de la Ungheni.
Acum, Administraţia de Stat a Drumurilor (ASD) anunţă că lucrările la drumul de acces spre noul punct de trecere a frontierei să desfăşoară deja în ritm alert. Astfel, ASD anunţă că accesul spre frontieră se va face printr-un drum ocolitor al oraşului Leova, care va porni de la traseul R34 dintr-un punct de la nord de Leova.
Din acest punct, traseul ocolitor al oraşului va avea 3,59 km până la frontieră. Acest traseul este deja în proces intens de lucru. Totodată, ASD anunţă că traversarea râului Prut, între Moldova şi România, se va face printr-un pod de pontoane, cel puţin la etapa iniţială. Podul de pontoane e o soluţie mai rapidă şi mai simplă decât proiectarea şi construcţia unui pod fix, care ar dura câţiva ani.
Podul de pontoane prevăzut pentru etapa iniţială va fi construit până în toamna acestui an, construcţia lui având loc cu efortul comun al armatelor Moldovei şi României, structuri care au de obicei divizii specializate în asemenea construcţii.
SURSA: piataauto.md