În perioada 29 iulie – 4 august, va avea loc cea de a doua ediție consecutivă a competiției de mașini de curse pentru studenți.
Evenimentul, al cărui organizator principal este Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, va avea loc pe pista omologată din cadrul complexului SpeedPark Bacău.
În acest an, universitatea ieșeană și-a propus realizarea unui monopost electric, pe lângă cel cu combustie internă dezvoltat începând cu 2010 și care a participat la prima sa cursă în 2012, pe circuitul din Catalunya, Spania.
„Formula Student este o competiție internațională de inginerie auto dedicată studenților universităților tehnice, în care echipe din întreaga lume proiectează, construiesc și concurează cu monoposturi de curse. Această competiție nu se limitează doar la probe de viteză și manevrabilitate, ci implică și o serie de probe statice și dinamice care testează abilitățile tehnice, managementul proiectelor și capacitatea de a crea soluții inovative și sustenabile”, au transmis organizatorii.
8 echipe concurente
La ediția de anul acesta vor participa în total opt echipe, patru din Turcia, două din Polonia și câte una din Bulgaria și România. 15 cadre didactice de la cinci facultăți ale universității ieșene au ajutat la organizarea competiției și vor face parte din juriu, în timp ce 30 de studenți sunt voluntari în cadrul manifestărilor.
„Companii importante din ecosistemul TUIASI vor participa cu specialiști – unii dintre aceștia foști componenți ai echipei TU Iasi Racing – pentru a asigura standardele înalte ale competiției și a oferi sprijin tehnic și logistic. Formula Student este o competiție de anvergură, care oferă studenților o oportunitate unică de a-și aplica cunoștințele teoretice în practică, de a lucra în echipe multidisciplinare și de a-și dezvolta abilități esențiale pentru cariera lor viitoare. Prin participarea la acest eveniment, TUIASI își consolidează poziția pe scena internațională a educației în domeniul ingineriei și își promovează excelența academică”, au mai precizat organizatorii.
Modificări anuale
Echipele sunt încurajate să participe anual la aceste competiții, dar nu o pot face cu același monopost. El trebuie modificat în proporție de 80% față de anul precedent, ceea ce implică un efort atât pe partea de construcție și inginerie, cât și cea financiară, costurile fiind ridicate.
Citiți și: https://iasitvlife.ro/our-video/competitie-internationala-organizata-de-uti/
În cadrul competiției, dincolo de cursa propriu-zisă pe circuit, monoposturile și echipele trec printr-o varietate de probe statice și dinamice. Juriul evaluează ingineria de proiectare, analizează planul de afaceri prezentat de echipă, care sunt costurile de fabricație, dacă proiectul tinerilor este unul viabil economic. Ulterior, monopostul este testat din mai multe puncte de vedere, inclusiv privind accelerația, aderența laterală, manevrabilitatea sau anduranța.
Probleme dinamice și statice sunt programate pentru zilele de 2 și 3 august, iar intrarea la eveniment este liberă pentru toți doritorii.
Vedeți mai multe: https://www.youtube.com/watch?v=b3z-0QsE2DU