Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a anunţat că rețeaua de socializare intenţionează să lanseze mai multe produse şi funcţii audio, informează BBC.
Facebook va lansa în lunile următoare o serie de funcţii audio: „Soundbites” – clipuri audio scurte pe care utilizatorii pe pot crea și distribui, dar și Live Audio Rooms, o versiune proprie a aplicației Clubhouse, care permise utilizatorilor să asculte și să participe la conversații live.
Funcția Soundbites va fi lansată în următoarele luni, însă pentru un grup restrâns de creatori de conținut.
Utilizatorii de Facebook vor putea monetiza conținutul din Soundbites și Live Audio Rooms, însă nu se știe exact dacă această funcție va fi disponibilă oricui sau doar creatorilor de conținut cu un număr mare de fani.
Nu se știe pentru moment dacă Facebook va modera aceste canale audio. Totodată, Facebook va permite pe viitor utilizatorilor să caute și să asculte podcast-uri direct în aplicația proprie.
Dezvoltarea rapidă în ultimul an a aplicaţiei Clubhouse a demonstrat potenţialul pe care îl deţin serviciile de chat audio, în special în perioada în care majoritatea oamenilor au rămas în locuinţele lor pe durata pandemiei de COVID-19.
Prin noua iniţiativă, Facebook se alătură unei serii de companii specializate în reţele de socializare care au anunţat în ultimele luni lansarea unor funcţii audio.
Rețeaua Twitter testează la rândul ei funcţia audio live „Spaces”, care ar putea să devină disponibilă pentru toţi utilizatorii acestei reţele de microblogging până la sfârşitul lunii aprilie.
În cadrul aceluiaşi anunţ de luni, Mark Zuckerberg a dezvăluit, totodată, faptul că Facebook colaborează cu Spotify Technology pentru ca distribuirea de conţinuturi să devină mai uşoară pentru muzicieni şi pentru ascultătorii acestui serviciu de streaming muzical.
Acuzații de practici anti-concurențiale
Mark Zuckerberg și gigantul tech Facebook au fost acuzați de comportament anti-concurențial de Comisia Federală pentru Comerț din SUA.
Anul trecut, Zuckerberg a recunoscut că își copiază rivalii, spunând că „Facebook a adaptat funcții introduse de alții”. Instagram Reels, funcție lansată anul trecut, este similară cu Tiktok, în timp ce Instagram Stories, funcție lansată în 2016, a fost criticată pentru că ar fi copiat Snapchat.
Criticii giganților IT susțin că ideile „împrumutate” de marile companii de la micii concurenți pot perturba concurența.