De patru ani, Mohammed Aisha locuiește pe o navă cargo abandonată în Egipt. În ultimele luni, a fost complet singur aici, relatează BBC. Numărul navelor abandonate este în creștere, conform Lloyd’s List, lăsând navigatorii în situații disperate.
„Sunt ofițer al navei MV Aman. Sunt la bordul navei din mai 2017. Trebuie să înot până la țărm odată la 2-3 zile ca să-mi încarc telefonul și să-mi cumpăr apă și mâncare. Vă rog să mă ajutați”, este mesajul lui Mohammed Aisha.
Nava lui a fost reținută în 2017 din cauza expirării certificatelor și echipamentelor de securitate. Un tribunal din Egip l-a desemnat paznic legal al navei. El spune că a semnat ordinul fără să știe ce înseamnă acest lucru.
De atunci, nava a fost abandonată la țărm. Nu are curent electric. Autoritățile portuare i-au confiscat pașaportul sirian, așa că nu poate pleca din Egipt înainte ca nava să fie vândută sau să-și găsească un înlocuitor.
„E ca și cum ai sta singur într-o închisoare timp de 4 ani”, a spus el pentru BBC într-un apel video.
„E plin de rozătoare, uneori sunt multe insecte – muște, țânțari. Nu vezi nimic, nu auzi nimic”, spune Mohammed Aisha
Cel mai mult îi lipsește însă familia.
„Mi-am pierdut mama acum doi ani, nu o să mă mai vadă niciodată din cauza acestei nave blestemate. Nu vreau decât să merg acasă, la familia mea”, spune el.
Tot mai multe nave sunt abandonate în ultima vreme. Sunt peste 250 de cazuri în toată lumea.
Dar situația lui Mohammed este mai gravă decât în majoritatea cazurilor.
„E o situație nedreaptă, nimeni nu poate accepta așa ceva. Mohammed a fost uitat la bord? Proprietarul a abandonat nava, asta a fost decizia lui. Tribunalul din Egipt l-a numit pe Mohammed paznic legal. E singur la bord, fără apă și fără electricitate”, spune Mohamed Arrachedi, reprezentant al Federației internaționale a angajaților din transporturi.
Proprietarul navei spune că a încercat să-l ajute pe Mohammed.
„Nu pot forța un judecător să renunțe la decizia de a numi un paznic legal. Și nu am găsit pe nimeni de pe planeta asta care să-l înlocuiască, deși am încercat”, a spus un reprezentant al companiei Tylos Shipping and Marine Services.
„Cred că după ce a semnat ordinul, e pe cont propriu”, a adăugat acesta.
Sursa: Digi24.ro